7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 42529
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1611

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تاريخ بجنورد

دانلود تحقیق درمورد تاريخ بجنورد

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد تاريخ بجنورد

با دانلود تحقیق در مورد تاريخ بجنورد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تاريخ بجنورد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تاريخ بجنورد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تاريخ بجنورد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

- معرفي اجمالي شهرستان

1-1 سوابق تاريخي و فرهنگي[1]

بجنورد را در تاريخ بيژن گرد نوشته اند كه در طول زمان بيژن گرد ، بوزن گرد ، بوزنجرد بوده كه بعدها با اندك تغييري به صورت بجنورد نوشته شده است در شمال غربي شهر كنوني بجنورد تپه ها و آثاري كهنه از شهر قديمي به چشم مي خورد كه مر دم اين محل را بيژن يورت مي نامند . از متون چنين بر مي آيد كه اين خرابه قبل از صفويه مسكوني بوده است . تاريخ بناي شهر بجنورد از سه قرن پيش تجاوز نمي كند . توليخان شادلو كه رئيس طوايف شادلوها بوده شهر بجنورد را در نزديكي چرمغان مي سازد. در نزديكي مزار سلطان سيد عباس فرزند امام موسي كاظم (ع) آثار يك شهر قديمي نمودار است كه به نام جرمگام معروف است كتاب حدوالعامل من المشرق الي المغرب جرمگان را جزو محدوده نيشابور ذكر نموده است اين محل از شهرهاي آباد و بزرگ قديم خراسان به شمار مي رفته كه در حمله مغول بكلي ويران مي شود.

درخصوص ايجاد توسعه شهر بجنورد در كتاب مطلع الشمس آمده بجنورد تقريبا دويست سال قبل توليخان دويم از اجداد يار محمد خان سهام الدوله بنا كرده و اولاد او بر بنا و آبادي اين شهر افزوده اند . در فتنه حسن خان سالار بجنورد خراب شده باز به مرمت و عمارت آن پرداختند . اين شهر كه تقريبا مربعست دوازده برج در ضلع شرقي دارد و دوازده برج در ضلع جنوبي با دو برج طرفين دروازه قبلي و بروج طرف شمالي برجهاي اركست . از اماكن مشهور اينجا ( بجنورد ) بيژن يورتست و آن مقبره معتبري بوده است در شمال غربي و الان ويرانست و از آثار ابنيه آن چيزي بجز خرابه نارين قلعه باقي نيست و خود اين قلعه بر بالاي تلي مصنوعي ساخته شده به شكل مربع مستطيل كه امتداد آن از شرق به غرب است بعد از ويراني اين آبادي ( بيژن يورت) بجنورد ساخته شده و از اسلاف سكنه حاليه بجنورد كه در اينجا مي نشسته اند و اينجا را در اين عهد كهنه مي گويند يعني قريه كهنه از افواه مردم اين نواحي چنين سموع مي شود كه آبادي آن در زلزله خراب شده .

به نظر مي رسد تا قبل از هجوم مغولان ساكنان بجنورد تات زبان بوده بوده اند . ترك زبانان را پروفسور دورفراز نسل تركان سلجوقي مي داند بدنبال استيلاي مغولان بر ايران و اسكان عده اي از آنان در شمال خراسان طايفه گرائيت يا گرئيلي در حوالي بجنورد ساكن مي شوند و اكراد بجنورد به دنبال سياست اسكان دادن چادرمشينان توسط شاه عباس صفوي به اين سرزمين آمدند .



[1] گزارش وضعيت شاخصهاي برنامه سوم توسعه اقتصادي اجتماعي شهرستان بجنورد ، سازمان مديريت و برنامه ريزي ، 1378 ، ص ت

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر