10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 42606
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1555

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد کنترل داخلی

دانلود تحقیق درمورد کنترل داخلی

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد کنترل داخلی

با دانلود تحقیق در مورد کنترل داخلی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق کنترل داخلی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق کنترل داخلی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد کنترل داخلی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:71 صفحه

قسمتی از فایل:

فصل اول

             

                کلیات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

كنترل داخلي عبارتست از وضعي در يك شركت يا موسسه كه كارها به نحوي تقسيم شود كه كار هر كارمند توسط ديگري كنترل و تكميل و طوري انجام شود كه كار در هر مرحله مسئولي مشخص داشته باشد البته اجرا و تقسيم كار در چنين موسسه يا شركت مستلزم داشتن يك سازمان صحيح است كه وظايف ومسئوليت ها و اختيارات در هر اداره را طوري مشخص نمايد تا بدينوسيله بتوان وظيفه ومسئوليت هركارمند شاغل در هر اداره را معين نمود ضمناً وظايف او طوري باشد كه با انجام عمليات او كار به پايان نرسد بلكه در اداره ديگر توسط فرد مشخص ديگري كار او تكميل يا به نحوي ديگر كنترل گردد. . اين روش وسيستم كار خصوصاً در مورد كارهاي مالي وضعي را به وجود مي آورد كه يك كارمند كار را از اول تا آخر خود انجام ندهد بلكه كار او توسط كارمند ديگر ي كنترل  تكميل وامكان سوء استفاده جز با تباني چند نفر ميسر نباشد . بنابراين براي اجراي چنين هدفي از لحاظ سيستم كار بايد يك روش صحيح حسابداري درشركت به وجود آيد كه كارهاي مالي اعم از حسابداري مالي ، حسابداري صنعتي وكنترل بودجه با روش و سيستم صحيح پايه گذاري گرديده و احتياجات موسسه يا شركت را برآورده نمايد.

براي نيل به هدف غائي شركت بايد دستورالعمل ها و بخشنامه ها منطبق با قوانين تجاري تهيه و ملاك عمل قرار گيرد و چنانچه شركت در وضع نسبتاً‌بزرگي  باشد وجود حسابرس داخلي هم اجراي صحيح سيستم و بخشنامه ها و دستوالعمل ها را پي گيري وكنترل و همچنين ازنظر حسابرسي خارجي كه كار شركت را رسيدگي و اظهار نظر مي نمايد نيز مي توان با داشتن چنين وضعي از لحاظ كنترل داخلي و موجود بودن واحد حسابرسي داخلي كار را سهلتر و براي صاحبكار از لحاظ مادي مقرون به صرفه نمايد بنابراين كنترل داخلي قوي در يك شركت وضعي به وجود مي آورد كه :

اولاً با مقايسه با سيستم اصلي و عرف حرفة مزبور معين ومشخص مي شود كه كارآئي افراد و ادارات در چه سطحي است .

ثانياً  تا چه حد مي توان به گزارشات شركت اعتماد نمود.

ثالثاً تعيين مينمايد تا چه حد بخشنامه ها و دستورالعمل ها و سيستم در ادارات توسط افراد يا مديران اجرا مي شود.

رابعاً‌از اختلاس جلوگيري نموده و براي حفظ دارائيهاي شركت نهايت مراقبت به عمل مي آيد . حسابرسان مستقل ( خارجي) براي شروع به رسيدگي در شركتها يا موسسات قبلاً وضع كنترل داخلي موجود شركت مورد نظر را با سيستم صحيحي كه آن شركت بايد داشته باشد بررسي ونسبت به رفع موارد ضعف سيستم پيشنهاد هاي لازم طي گزارش جداگانه ارائه واز نتيجه اين بررسي چگونگي برنامه حسابرسي خود را نيز تهيه و تنظيم مي نمايد البته پيشنهاد ويا سيستم صحيح كنترل داخلي در صورتي به صاحبكار داده مي شود كه شركت مزبور با حسابرس قراردادي مبني بر رفع نكات ضعف كنترل داخلي قبلاً منعقد كرده باشد. بنابراين كنترل داخلي شامل كليه كنترلهاي اعمال شده ( خط مشي رويه ) كه به منظور حفظ دارائيها و جلوگيري از ايجاد بدهي ها و تعهدات اضافي و همچنين حصول اطمينان از اينكه كليه درآمدها دريافت گرديده و هزينه ها براساس كنترل صحيح انجام گرفته و از حد معقول تجاوز نكرده است مي باشد.

مفهوم کنترل داخلی

بسياري از مردم اصطلاح كنترل داخلي را به عنوان اقدامي از سوي واحد تجاري

براي جلوگيري از تقلب كارمندان تلقي مي‌كنند. واقعاً چنين اقداماتي بخش بسيار

ناچيزي از كنترل‌هاي داخلي است. هدف اصلي از كنترل‌هاي داخلي بالابردن كارايي و سودمندي عمليات واحد تجاري است.

سيستم كنترل داخلي شامل كليه اقداماتي است كه جهت دستيابي به اهداف زير به كار گرفته مي‌شود:

1) حفاظت دارائي‌ها از اتلاف، سوء استفاده، تقلب و استفاده غير مؤثر

2) افزايش صحت و قابليت اعتماد مدارك حسابداري

3) تسهيل اجراي كار واندازه گيري امور انجام شده با مقررات و سياستهاي واحد تجاري

4) ارزيابي كارايي و سودمندي عمليات

. كنترل داخلي شامل روشهايي است كه مديريت براساس آن براي اجراي وظائفي مانند خريد، فروش، توليد و حسابداري تفويض اختيار و مسئوليت مي‌كند. همچنين داخلي شامل برنامه تهيه، رسيدگي و توزيع گزارشهاي جاري به توسط سطوح مختلف سرپرستي است، كه تجزيه و تحليل آنها، ‌مديران را قادر مي‌سازد تا كنترل خود را بر انواع فعاليتهاي انجام شده در واحد تجاري بزرگ حفظ كنند.

همانطور كه ملاحظه مي‌شود كنترل‌هاي داخلي فقط محدود به حسابداري و امور مالي نيست بلكه استفاده از روشهاي بودجه، استانداردهاي توليد، بازرسي آزمايشگاهي، زمان سنجي و حركت سنجي و برنامه كارآموزي مهندسان و تكنسين‌ها نيز در بخشي از مكانيسمي است كه كنترل داخلي تلقي مي‌شود.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر