6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 42734
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1407

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد عنصر مس

دانلود تحقیق درمورد عنصر مس

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد عنصر مس

با دانلود تحقیق در مورد عنصر مس در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق عنصر مس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق عنصر مس ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد عنصر مس

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

مختصات كلي عنصر در جدول :

مختصات   (cu)            ((copper))

اين عنصر فلز خارجي واسطه مي باشد ،كه در سري d واقع است .اين عنصر در گروه 11و 9 گروه فرعي با نماد b    مي باشد . و در دوره 4
مي باشد .خاصيت فلزي در اين  جدول از چپ به راست كاهش مي يابد و نيز از بالا به پايين خاصيت فلزي افزايش پيدا مي كند.

عدد اتمي اين عنصر ((29)) و فشار شيميايي((cu ))  و جرم اتمي نسبي 546/63 دماي ذوب ((1083))  دماي جوش ((2567)) الكترونگاتيوي ((8/1)) حالت اكسايش 2/1  آرايش الكتروني Ar3d 10 4s 1 يونهاي متداول cu 2+     آرايش الكترون هاي يونهاي متداول  3d 9  به اين نكته بايد توجه كرد كه در عنصرها واسطه،تراز انرژي d  نسبت به تراز انرژي s  اندك پايين تر و پايدارتر است.

در تناوب چهارم پس از عنصر كلسيم با آرايش الكترونيAr4s2 الكترونها در عنصر هاي بعدي به تراز انرژي3d افزوده مي شود .البته،آرايش هاي الكتروني اتمهاي كروم و مس بر خلاف آنچه پيش بيني مي شود به ترتيب به صورت  نيست.بلكه به طور تجربي به صورت  معين شده است . در كروم تراز انرژي   d3  به صورت نيم پر و در مس تمام پر است . به اين ترتيب تجربه نشان مي دهد كه اين دو نوع آرايش الكتروني پايداري بيشتري دارد .همچنين توجه كنيد كه به هنگام تشكيل يونها اين عنصرها، الكترونها ابتدا از تراز انرژي  s جدا مي شوند.

در شكل 5-1 نمودار ارتباطي يونها متداول عنصرهاي واسطه  d3 داده شده است .(عنصر مس)

 

آرايش الكتروني در لايه ظرفيت يون

آرايش الكتروني لايه ظرفيت اتم

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر