7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 42906
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2066

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اقتصاد چاي در ايران

دانلود تحقیق درمورد اقتصاد چاي در ايران

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد اقتصاد چاي در ايران

با دانلود تحقیق در مورد اقتصاد چاي در ايران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اقتصاد چاي در ايران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اقتصاد چاي در ايران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اقتصاد چاي در ايران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:27 صفحه

قسمتی از فایل:

فهرست منابع

تاريخ چاي                                                                       

بیانیۀ پیشنهادی نخستین همایش اقتصاد چای در ایران

هدف از تشکیل نخستین همایش اقتصاد چای در ایران

پیام دبیر نخستین همایش اقتصاد چای در ایران

پیام سندیکای کارخانجات چای شمال

راهکار اجرایی سیستم حراج چای

بررسی عوامل کاهش کمی و کیفی تولید چای

هم کنشی بین رفاه مصرف کننده و حمایت از تولید ملی

کشاورزی ، صنعت و بازرگانی چای گذشته ، حال ، آینده

اصلاح ساختار چایکاری و چایسازی با استفاده از تکنولوژی نوین

نوشابه ي چاي

 

تاريخ چاي

براساس اسناد و مدارک موجود ، نخستين بار در سال 1262 شمسي مقارن سلطنت ناصرالدين شاه قاجار شخصي به نام حاج محمد حسين اصفهاني کشت چاي را در ايران آغاز نمود ، ولي به علل نامعلوم موفق نشد ؛ تا اينکه در سال 1279 شمسي مرحوم حاج محمد ميرزا کاشف السلطنه چايکار که در آن زمان ژنرال کنسول ايران در هند بود ، با کار و تلاش در مزارع چاي در هند موفق شد اصول و فنون چايکاري را بياموزد ؛ پس از آن با موافقت دولت هند دو هزار نهال را به ايران آورد.
وي با بررسي هاي قبلي ، بهترين محل کشت آن را زمينهاي حاصلخيز لاهيجان و تنکابن تشخيص داده بود ؛ شروع به کشت چاي در اين دو منطقه نمود و خوشبختانه موفق شد از آنها چاي مرغوبي برداشت نمايد.

البته بايد دانست که بر اساس افسانه اي قديمي ، چاي را 2737 سال قبل از ميلاد مسيح امپراتور چين کشف کرد.
گونه هاي مختلف گياه چاي به حالت وحشي در شمال هند ( آسام ) و مناطقي مانند تونکين و لائوس نيز مي رويد.
در حدود 800 سال پس از ميلاد مسيح ، لويو اولين کتاب را در زمينه چاي نوشت و موفق شد پس از مدتي روش هاي متفاوتي از زراعت و توليد چاي را در چين باستان تدوين نمايد و به همين دليل از سوي امپراطور وقت تشويق شد.
در کشور ژاپن اولين بار بذر چاي را يک کشيش بودايي به نام نيمس ، به منظور گسترش مذهب بودايي به اين کشور وارد کرد.
اولين اروپايي که از چاي استفاده کرد ، يک پرتغالي مسيحي به نام پدر جاسبر معروف به کروز در سال 1560 بود. کشور پرتغال با بهره گيري از نيروي دريايي و تکنولوژي خود توانست اولين امتياز بازرگاني را از کشور چين اخذ نمايد. پس از آن به کشور هلند انتقال يافت و سپس در ساير کشور هاي اروپايي نيز رواج يافت.
فرانسه و هلند از جمله کشورهايي بودند که کل اروپا را به استفاده از چاي تشويق نمودند.
پيتر استايوسانت اولين بار چاي را از هلند به نيوآمستردام ( نيويورک فعلي ) آمريکا وارد کرد و مهاجرين اين کشور از نوشابه چاي استقبال نمودند.
اولين محموله چاي بين سالهاي 1652 تا 1654 به انگلستان رسيد. بعدها اولين قوري ساخته شد و به آشپزخانه ها راه پيدا کرد . ابتدا چاي در ظروف چيني و سپس در قوري هايي از جنس نقره طبخ مي شد و روي شعله کوچکي گرم نگه داشته مي شد و بيشتر در ميهماني ها مصرف داشت.

 

بیانیۀ پیشنهادی نخستین همایش اقتصاد چای در ایران


نخستین همایش اقتصاد چای در ایران با هدف توامان بهبودی و اقتصادی کردن کمی و کیفی تولید چای داخلی و همسویی کامل با افزایش رفاه مصرف کننده ایرانی در تاریخ 5 اردیبهشت 1380 با یاری استادان و پژوهشگران اقتصادی ، کشت و صنعت چای و نیز با یاری و مساعدت سندیکای کارخانجات چای شمال در تالار اجتماعات دانشکدۀ اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد و از سوی مار زیادی از دانشوران ، پژوهشگران ، مسئولان رسمی کشور ، کارشناسان ، مدیران ، کارکنان و دانشجویان وارد و علاقمند در این رشته ، به همراه نویسندگان و شاعران و هنرمندان خطۀ زیبای گیلان مورد استقبال و همکاری و همفکری جدی قرار گرفت . این همایش توانست در همه محورهای تعیین شدۀ ضرور از سوی هیات علمی ، مقالات برجسته سخنرانان برگزیده و دعوت شده را بشنود و پیرامون آن بحث و گفتگو نماید .

لطف ارسال کنندگان مقالاتی که متأسفانه فرصت ارائه در این یک روزه را نداشتند بهره مند شد و نقطه نظرهای مفید را در اختیار گرفت . این همایش با برپایی میزگرد ، آرای متفاوت و گاه متناقض را در خود جمع آورد . آنچه در این بیانیه آمده است ؛ حاصل جمع بندی و استنتاج از پیشنهادهای مقالات ارائه شده و ارائه نشده و رایزنی های متعدد کارشناسان و مدیران محترم با هیات علمی و بخشی از بحث های همایش است . بیانیۀ نهایی پس از آن که اظهار نظرها ، انتقادها و پیشنهادهای شرکت کنندگان محترم تا پایان اردیبهشت ماه همین سال گردآوری شد ، پس از بازبینی و اصلاح بیانیه حاضر منتشر خواهد شد و در اختیار دانشوران گرامی ، مسئولان محترم دولتی ، مدیران و کارکنان کشت و صنعت چای و دانشجویان صمیمی و علاقمند قرار خواهد گرفت و در رسانه ها نیز در صورت امکان منعکس خواهد شد .

در این بیانیه جا دارد از اعضای هیات علمی ، هیات اجرایی و دبیرخانۀ همایش و نیز از پیشکسوتان ، استادان ، پژوهشگران ، کارشناسان ، مدیران و فعالان تولید و بازرگانی این رشته و نیز به ویژه از کارکنان صمیمی صنعت و چایکاران گرامی که ما را در ارائه نظر و پیشنهاد و فعالیت های اجرایی یاری رساندند صمیمانه سپاسگزاری نمائیم . ما همچنین از آن مسئولان محترم دولتی که در راستای منافع اقتصاد ملی و رفاه مصرف کنندگان با بی طرفی و با احساس مسئولیت کامل این همایش را که اساساً و صرفاً همایش غیر دولتی – و از این حیث شاید منحصر به فرد بود – یاری دادند ؛ تشکر می کنیم . ریاست محترم دانشکدۀ اقتصاد دانشگاه تهران ، اعضا هیات علمی و کارکنان ستادی و اجرایی دانشکده که ما را یاری دادند ، در واقع به یک نیاز مبرم ملی پاسخ گفتند و سپاس و قدردانی این همایش نثارشان باد . از دانشجویان گرامی به ویژه دانشجویان داوطلب همکاری دانشکدۀ اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و دانشکدۀ اقتصاد دانشگاه تهران که با صمیمیتی کم نظیر در سازماندهی کارهای اجرایی ما را یاری دادند متشکریم و در واقع حاصل این همایش را متعلق به آنان می دانیم که فردا روزی در برابر خواست های رفاهی و مادی و فرهنگی ملت شریف و آزادیخواه ایران قرار خواهند گرفت و شاید این همایش گوشه ای کوچک از توشه ای باشد که آنان برای ایران مستقل و آزاد و سرافراز در دست خواهند داشت .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر