8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 43712
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1768

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اهميت و جايگاه مطالعه

دانلود تحقیق درمورد اهميت و جايگاه مطالعه

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد اهميت و جايگاه مطالعه

با دانلود تحقیق در مورد اهميت و جايگاه مطالعه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اهميت و جايگاه مطالعه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اهميت و جايگاه مطالعه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اهميت و جايگاه مطالعه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:28 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه‌

          ضرورت‌ مطالعه‌ و به‌ تبع‌ آن‌، اشاعه‌ اطلاعات‌ در جوامع‌ امروزي‌، جايگاه‌ ويژهاي‌ دارد و دراين‌ ميان‌ توصيفگران‌ و تسهيل‌ كنندگان‌ امر اطلاع‌ رساني‌، كساني‌ جز كتابداران‌ و متخصصان‌دانش‌شناسي‌ نمي‌باشند، اما افسوس‌ كه‌ تا به‌ امروز آن‌ شأن‌ واقعي‌ را نيافته‌ و هنوز بسان‌جزيره‌اي‌ ناشناخته‌ در تلاطمي‌ از ابهامات‌ پيش‌ پا افتاده‌، سردرگمند و ناپيدا. اگر اطلاعات‌ نيازاست‌، كتابدار و دانش‌شناس‌، ضرورت‌ است‌ و اطلاعات‌ و اطلاع‌ رساني‌ لازم‌ و ملزم‌ همديگرند.كتابداري‌ عبادت‌ است‌ زيرا كتابخانه‌ها در رويارويي‌ با مردم‌ و خدمت‌ به‌ جامعه‌ معنا و مفهوم‌واقعي‌ خود را مي‌يابند. كارهاي‌ كتابدار بكلي‌ وسيله‌ايست‌ براي‌ رسيدن‌ به‌ يك‌ هدف‌ و اين‌ هدف‌خدمت‌ است‌ و غير از كتابدار متخصص‌ از كس‌ ديگري‌ ساخته‌ نيست‌ و كس‌ ديگري‌ نمي‌تواندجاي‌ او را بگيرد. (عماد خراساني‌، 1379، ص‌ 4)

            فلذا بر آن‌ شديم‌ تا مقاله‌اي‌ در شناخت‌ جايگاه‌ مهم‌ كتابخانه‌ها، بويژه‌ كتابخانه‌هاي‌ عمومي‌و ضرورت‌ اطلاعات‌ و نقش‌ منحصر به‌ فرد كتابداران‌ در ترغيب‌ و ترويج‌ فرهنگ‌ عادت‌ به‌مطالعه‌، ارايه‌ نماييم‌، انشاءاللّه‌ كه‌ مثمرثمر واقع‌ شود.


كتابخانه‌

            كتابخانه‌ باب‌ دانايي‌ است‌ و دانايي‌ توانايي‌ است‌. توانايي‌ براي‌ كسب‌ پيروزي‌، سعادت‌ وافتخار.

            كتابخانه‌ها وسيله‌ ايجاد انگيزه‌ و ترغيب‌ و پيشرفت‌ تمايل‌ به‌ مطالعه‌ و «اشاعه‌ فرهنگ‌ عادت‌به‌ مطالعه‌» هستند. كتاب‌، يك‌ رسانه‌ گروهي‌ است‌ كه‌ در آن‌ مطالبي‌ ضبط‌ شده‌ و قابل‌ انتقال‌مي‌باشد و بازيابي‌ مطالب‌ آن‌ از نظر زمان‌ و مكان‌ محدوديت‌ ندارد. آموزش‌ بعنوان‌ مقدس‌ترين‌فعاليت‌ آدمي‌ و يادگيري‌ بعنوان‌ عالي‌ترين‌ فرصت‌ در زندگي‌ و كتاب‌ بعنوان‌ ممتازترين‌ ابزارارتباط‌ و مبادله‌ دانش‌ بشري‌ در طول‌ تاريخ‌ مطرح‌ بوده‌ و هست‌. در تاريخ‌، كتاب‌ همواره‌بعنوان‌ عامل‌ اصلي‌ انتقال‌ دانش‌ و اندوخته‌هاي‌ بشري‌ شناخته‌ شده‌ و از اركان‌ مهم‌ تعامل‌فرهنگ‌ها و انديشه‌هاي‌ مردمان‌ و جوامع‌ در همه‌ ادوار تاريخي‌ مي‌باشد. از ديرباز حتي‌ دردورانهايي‌ كه‌ هنوز كاغذ پس‌ از چاپ‌ وارد عرصه‌ زندگي‌ انسان‌ نشده‌ بود و كتابها بر پيوست‌آهو و نظاير آن‌ نوشته‌ مي‌شد، باز هم‌ كتاب‌ از جايگاهي‌ رفيع‌ و تعيين‌ كننده‌ در انتقال‌ طولي‌ وعرضي‌ علوم‌ برخوردار بوده‌ است‌. بخش‌ عمده‌اي‌ از تثبيت‌ و ماندگاري‌ دانش‌ و فرهنگ‌،مرهون‌ كتاب‌ است‌. كتاب‌، دريچه‌اي‌ است‌ به‌ سوي‌ جهان‌ شگفت‌انگيزعلم‌ و معرفت‌ و مطالعه‌راهي‌ است‌ بسيار ساده‌ و عملي‌ براي‌ پرورش‌ استعدادهاي‌ خدادادي‌ انسان‌، و آموزش‌ علوم‌ وفنوني‌ است‌ كه‌ او را در مسير رشد و تكامل‌ راهنمايي‌ مي‌كند. اگر بتوانيم‌ مطالعه‌ را در انسان‌ به‌صورت‌ عادت‌ درآوريم‌، ديگر ارتباط‌ او با جهان‌ دانش‌ و آگاهي‌ سخت‌ نخواهد بود و بدون‌ هيچ‌دشواري‌ و زحمتي‌، خواهد توانست‌ از راه‌ مطالعه‌، درك‌ و انديشة‌ خود را نسبت‌ به‌ جهان‌هستي‌ رشد و تعالي‌ بخشد. بر اين‌ اساس‌ براي‌ حفظ‌ و صيانت‌ از فرهنگ‌ ملي‌ و دستيابي‌ به‌توسعة‌ فرهنگي‌، پرداختن‌ به‌ كتابخواني‌ از اهم‌ مسايل‌ است‌ و جامعه‌ امروزي‌ به‌ آستانه‌ فرهنگي‌غيرمادي‌ كه‌ در آن‌، اطلاعات‌، آموزش‌ و شناخت‌ محور است‌، قدم‌ مي‌گذارد. لذا براي‌ ورود به‌اين‌ مرحله‌ از حيات‌ انسان‌ و جامعه‌ نياز به‌ كسب‌ آمادگي‌ است‌.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر