7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44499
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1621

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نيما يوشيج

دانلود تحقیق درمورد نيما يوشيج

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد نيما يوشيج

با دانلود تحقیق در مورد نيما يوشيج در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نيما يوشيج را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نيما يوشيج ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نيما يوشيج

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:31 صفحه

قسمتی از فایل:

نيما يوشيج

علي اسفندياري (نيما يوشيج) در سال 1276هجري شمسي برابر با 15 جمادي‌الثاني 1315 قمري و 11 نوامبر 1897 ميلادي در يوش مازندران به دنيا آمد در طبيعت زيبايي كه همواره اثري از آن در اشعارش به چشم مي‌خورد نيما تا سن دوازده سالگي در آغوش همين طبيعت زيبا بود. تحصيلات اوليه‌اش تحت همان شيوه قديمي و در مكتب خانه بود. خواندن و نوشتن را نزد آخونده ده ياد گرفت و به گفته خودش «او مرا در كوچه باغها دنبال مي‌كرد و به باد شكنجه مي‌گرفت» او در اين سن و سال به شهر مي‌آيد. دوره دبستان را در مدرسه جاج حسن رشديه به نام «حيات جاويد» آغاز كرد،پس به مدرسه سن‌لويي رفت. زبان فرانسه را از اين طريق آموخت و اين باعث شد كه آشنايي او با ادبيات اروپا بيشتر شود. اين آشنايي تأثيري ژرف در شعر نيما و بطور كلي در شعر معاصر گذاشت. او در مدرسه چندان موفق نبود، چون مانند بسياري از نوابغ به تحصيلات آكادميك اهميتي نمي‌داد. از طرفي روح كودكانه پرنشاط روستايي او بر اين بي‌رغبتي دامن مي‌زد. خودش مي‌گويد.

«هنر من خوب پريدن و با رفيقم (حسن پژمان) فرار از محوطه مدرسه بود، من در مدرسه خوب كار نمي‌كردم ...»

در اين موقع وجود معلمي به نام «نظام وفا» كه خود شاعر بود تأثير زيادي بر نيما مي‌گذارد و او را تشويق به خواندن و سرودن شعر مي‌كند.

نيما مانند اكثر شعرا  عشقي نافرجام را در زندگي خود تجربه كرد. اين شكست او را بيشتر به طرف شعر سوق داد و باعث شد تا نيما خود را در پناه شعر آرام و آسوده احساس كند. «افسانه» كه نقطه آغاز شعر اوست مشحون از احساسات نيما است.

نيما در سال 1305 با «عاليه جهانگير» از بستگان «ميرزا جهانگير خان صوراسرافيل» بود ازدواج كرد.در سال 1309 به آستارا عزيمت كرد و در آنجا مشغول تدريس شد. در سال 1311 به تهران مراجعت كرد و در سال 1318 به عضويت هيأت تحريريه «مجله موسيقي» انتخاب شد و در دي ماه سال 1338 در تهران بدرود حيات گفت. در سال 1372 پيكر نيما از تهران به يوش انتقال داده شده و در خانه خودش دفن گرديد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر