7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44728
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1650

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد رفتار سیاست خارجی ایالات متحده در قبال ایران

دانلود تحقیق درمورد رفتار سیاست خارجی ایالات متحده در قبال ایران

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد رفتار سیاست خارجی ایالات متحده در قبال ایران

با دانلود تحقیق در مورد رفتار سیاست خارجی ایالات متحده در قبال ایران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق رفتار سیاست خارجی ایالات متحده در قبال ایران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق رفتار سیاست خارجی ایالات متحده در قبال ایران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد رفتار سیاست خارجی ایالات متحده در قبال ایران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:22 صفحه

قسمتی از فایل:

برقراری روابط ایران و آمریکا به سال 1265 ه.ش باز میگردد . در این دوره روابط دو کشور عمدتاً جنبه فرهنگی داشت و آمریکایی ها در حوزه فرهنگی به ویژه آموزش و تأسیس مدرسه در ایران فعالیت می کردند در نتیجه برداشت خوش بینانه ای از آمریکایی ها در ذهن مردم ایران شکل گرفته بود .

این امر به این دلیل نیاز بود که آمریکا هنوز به نفوذ سیاسی و اقتصادی فرامنطقه ای دست نیافته بود و مردم ایران به منافع و علایق واقعی آمریکاییان پی نبرده بودند بعلاوه خدمات فرهنگی آنان بدون چشم داشت مالی انجام می گرفت که مورد توجه مردم ایران قرار گرفت در زمان مشروطیت مردم ایران اقبال بیشتری به آمریکایی ها از خود نشان دادند .

انقلاب مشروطه که با فداکاری مردم ایران و رهبری روحانیت ، تجار و روشنفکران به ثمر نشست متأثر از خشم و نارضایتی مردم از استبداد داخلی و استعمار انگلیس و روسیه بود .

مشروطه خواهان حضور و نفوذ دو قدرت جهانی یعنی روس و انگلیس در ایران را عامل اصلی فقر و عقب ماندگی کشور می دانستند.لذا با توجه به تحولات شگرف در جهان آن روز حضور یک نیرو و قدرت سوم در عرصه روابط خارجی ایران را ضروری می دانستند .به عقیده آنان ، ایران با استمداد از یک قدرت بیگانه دیگر که متامع استعماری یا سابقه استعماری نداشت می  توانست علاوه بر این که از یکه تازی  دو ابر قدرت سنتی در ایران بکاهد از دستاوردها و توانایی های آن کشور نیز استفاده نماید .

از این رو ایالات متحده به عنوان کشوری که در بین ملل منطقه خلیج فارس سابقه استعماری نداشت مورد توجه مردم ایران قرار گرفت . بر این اساس دولت و مجلس دوم مشروطه تصمیم گرفتند که از وجود مستشاران خارجی استفاده نمایند . لذا برای تنظیم امور مالی از دولت آمریکا تقاضای تعدادی مستشار نمودند. به دنبال این درخواست مورگان شوستر در رأس هیأتی در سال 1290 به ایران آمد . وی پس از مدتی اعتماد مجلس را جلب و اختیارت وسیعی را کسب نمود و توانست به امور مالی و حتی گمرکات ایران سر و سامان بخشد . اما شوستر به دلیل مخالفت های روس و انگلیس با ادامه کار وی در ایران پس از 8 ماه خدمت ناگزیر از ترک ایران شد با این حال آمدن شوستر به ایران زمینه ساز ورود مستشاران آمریکایی به ایران در مقاطع بعدی شد .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر