6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44807
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1761

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد سنگها

دانلود تحقیق درمورد سنگها

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد سنگها

با دانلود تحقیق در مورد سنگها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سنگها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سنگها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سنگها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

گرانيت :

گرانيت سنگ نفوذي است كه داراي بافت تمام بلورين وفانريتيك است وكانيهاي اصلي آن عبارتند از :

كوارتز 20 تا40 درصد ، فلدسپاتهاي پتانسيم 30 تا 60 درصد ، پلاژيو كلازهاي سديك ( بجز پرتيتها ) 0 تا 35 درصد ، كاني هاي مافيك ( ميكا و هورن بلند ) 5 تا 35 درصد .

اگر مقدار پلاژيوكلاز بيش از فلدسپات هاي پتانسيم باشد سنگ به اسم گرانوديوريت ناميده مي شود و وقتي مقدار كوارتز كمتر گردد سنگ به اسم سينيت ميل خواهد كرد .

در گرانيت هاي معمولي پلاژيوكلاز از نوع سديك تا اليگو كلاز متوسط است و در گرانيت هايي كه از مواد بازي غني تر است و يا داراي پيروكسن مي باشد ممكن است آندزين هم ديده شود . در گرانيت هاي قليائي پلاژيوكلاز آلبيت يا اليگو كلاز است .

بيوتيت كه فراوانترين كاني تيره گرانيت ها است گاهي تنها كاني تيره سنگ بوده و در بعضي با ميكاي سفيد و در برخي با آمفبيل ها همراه است .

گابرو ، ديا باز ، آنورتوزيت و پيروكسينيت وقتي به عنوان سنگ ساختماني پرداخت شده مصرف شوند اصطلاحاً گرانيت سياه (Black Granite ) ناميده مي شوند .اما اغلب سنگهاي داراي كاربرد تجاري معمولاً در حدود تركيب گرانيت و گرانوديوريت مي باشند .

مصارف گرانيت به عنوان سنگ ساختماني به ترتيب اهميت عبارتند از :

1- بنا هاي ياد بود

2- در رير بناي تاسيسات ، پله ها ، ستون و غيره

3- در Crub Stone

منشا گرانيت ها :نظريه منشا تشكيل تمام گرانيت ها از انجماد محلولهاي ماگمائي و نظريه ديگر گرانيت ها كه اغلب ازشواهد سرزمين ناشي مي شود تشكيل گرانيت ها از سنگهاي اوليه بدون گذشتن از مرحلة مايع است .

ريوليت :

ريوليت عبارت از يك سنگ خروجي است كه بصورت تمام بلورين يا نيمه بلورين با خميره آفانيتيك ديده مي شود . كانيهاي آن مثل گرانيت هاست و ممكن است داراي مواد شيشه اي نيز باشد .

دو نوع اصلي ريوليت وجود دارد ريوليت هاي پتاسيك كه بيشتر ديده مي شود و ريوليت هاي سديك. اختلافي كه بين اين دو نوع ريوليت وجودداردنظير اختلاف بين دونوع گرانيت مشابه آنهااست كوارتز هم بصورت بلورهاي درشت اوليه و هم در خميرة سنگ ديده مي شود .

بيوتيت قهوه اي و گاهي سبز به صورت بلور درشت ديده مي شود . آمفبيل خيلي كمتر به تنهايي در ريوليت ها ديده مي شود . در ريوليت پتاسيك آمفبيل ها هورن بلند سبز است .ريوليت هايي كه داراي پيروكسن باشد خيلي كمتر است .

طرز تشكيل ريوليت : ريوليت ها به صورت گدازه خروجي و سنگهاي نيمه عميق مثل سيل ودايك وجود دارد . در نواحي فعال زمين كه معمولاً گدازه هاي ضخيمي ديده مي شود . ريوليتها همراه با آندزيت ، بازالت و گاهي لاتيت ها زياد ديده مي شود .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر