8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 45682
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1586

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مسموميت در دوران حاملگي

دانلود تحقیق درمورد مسموميت در دوران حاملگي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد مسموميت در دوران حاملگي

با دانلود تحقیق در مورد مسموميت در دوران حاملگي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مسموميت در دوران حاملگي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مسموميت در دوران حاملگي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مسموميت در دوران حاملگي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:34 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

مسموميت حاملگي يك مشكل شايع در حاملگي است كه يك زن را در هر 7 حاملگي مبتلا مي كند. اين وضعيت با فشار خون بالا و پروتئين اضافي در ادرار بعد از هفته 20 حاملگي. به آن مسموميت يا فشار خون ناشي از بارداري گفته مي شود.

مسموميت حاملگي در صورتي كه درمان نشده باقي بماند، مي تواند منجر به عوارض جدي و كشنده براي شما و جنين متولد نشده تان باشد. مسموميت حاملگي و ديگر اختلالات فشار خون در طي حاملگي باعث مرگ مادر و شيرخوار مي شود.

تنها درمان مسموميت حاملگي زايمان نوزاد است. بعد از تولد نوزاد، فشار خون در عرض چند روز به حالت طبيعي باز مي گردد. بنابراين راه حل بديهي در زماني كه مسموميت حاملگي نزديك به انتهاي بارداري است زايمان مي باشد. به هر حال اگر براي شما زود تر تشخيص مسموميت حاملگي داده شود، درمان، محتاطانه تر است. شما و پزشكتان بايد با كارهاي ظرافتمندانه بدون آنكه شما و جنينتان در معرض عوارض جدي قرار گيريد، حاملگي را طولاني كنيد تا جنين شما زمان بيشتري براي رشد داشته باشد.

 

علائم مسموميت :

علائم مسموميت حاملگي فشار خون بالا و حضور پروتئين در ادراربعد از هفته 20 حاملگي است. ممكن است مراقب بهداشتي شما در يكي از ويزيتهاي مراقبت پيش از بارداري شما اين مشكل را در شما مشخص نمايد.

ساير نشانه ها كه ممكن است آنها را تجربه كنيد موارد زير هستند:

- سردرد شديد

- تغيير در بينايي، شامل از دست دادن زود گذر بينايي، تاري ديد يا حساسيت به نور

- درد قسمت بالايي شكم، معمولاً زير دنده ها و در سمت راست

- اضطراب غير قابل انتظار

- تهوع يا استفراغ

- سرگيجه

- كاهش دفع ادرار

ورم به ويژه در دستها و پاها قبلاً به عنوان اولين نشانه مسموميت حاملگي در نظر گرفته مي شد. اما از آنجا كه ورم در موارد بسياري از حاملگي هاي طبيعي نيز ديده مي شود، ديگر به عنوان يك نشانه قابل اعتماد در نظر گرفته نمي شود. به هر حال وزن گيري ناگهاني مشخصاً بيش از 900 گرم در هفته يا بيش از 2700 گرم در ماه مي تواند اولين علامت مسموميت حاملگي باشد.

مسموميت حاملگي مي تواند به تدريج يا ناگهاني بروز كند. ممكن است در اولين نيمه حاملگي يا حتي در اولين ورزهاي پس از تولد نوزاد اتفاق افتد اما بيشترين موقع بروز آن در آخرين هفته هاي بارداري است و معمولاً مدت كوتاهي پس از زايمان از بين مي رود. در بعضي موارد چند روز يا چند هفته طول مي كشد تا فشار خون كاملاً طبيعي شود.

ديگر اختلالات فشار خون در طي حاملگي

پزشكان مسموميت حاملگي را يك مورد از هر 4 اختلال فشار خوني كه طي بارداري اتفاق مي افتد در نظر مي گيرند. سه مورد ديگر در اينجا آورده مي شود:

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر