6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 45807
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1647

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد توصیه هایی درمورد انتخاب لامپ مناسب

دانلود تحقیق درمورد توصیه هایی درمورد انتخاب لامپ مناسب

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد توصیه هایی درمورد انتخاب لامپ مناسب

با دانلود تحقیق در مورد توصیه هایی درمورد انتخاب لامپ مناسب در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق توصیه هایی درمورد انتخاب لامپ مناسب را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق توصیه هایی درمورد انتخاب لامپ مناسب ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد توصیه هایی درمورد انتخاب لامپ مناسب

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:هنگام خريد لامپ توجه داشته باشيم كه لامپهاي رشتهاي معمولي بيش از 3 برابر لامپهاي فلورسنت معمولي مهتابي و حدود 5 برابر لامپهاي كممصرف برق مصرف ميكنند. عمر لامپهاي رشتهاي نيز كه حدود 1000 ساعت است، بسيار كمتر از لامپهاي مهتابي و يا لامپهاي كممصرف ميباشد.
بطور كلي لامپ
هاي مهتابي وكممصرف براي كار يا مطالعه مناسبتر از لامپهاي معمولي هستند و در خانه ميتوان تركيبي از دو لامپ آفتابي و مهتابي كممصرف استفاده كرد.
انتخاب لامپ و ميزان نور آن بستگي به نوع فعاليتي كه انجام مي
دهيم دارد. بايد دانست كه براي انجام كار به خصوص اگر كار ظريفي انجام ميدهيم، نور بيشتري مورد نياز است تا سايه روشنها بهتر ديده شوند و سرعت ديد افزايش يابد. از اين گذشته سن افراد نيز در نوري كه استفاده ميكنند مؤثر است، افراد مسن نياز به نور بيشتري دارند. لازم به ذكر است كه در اغلب اين موارد بهتر است به جاي افزايش روشنايي سقف، از نورهاي موضعي چراغ مطالعه، آباژور، و... استفاده كرد.
بطور كلي اگر مبناي خود را يك ميانگين بگيريم، بنا بر محاسبات انجام شده، بهترين نور براي هر متر مربع و در يك فضاي عادي با رنگ
آميزي معمولي، حدود 10 وات است، بنابراين يك سالن 20 متري را ميتوان با دو لامپ 100 وات يا 3 لامپ 60 وات رشتهاي و يا دو لامپ 18 وات كممصرف روشن كرد.
اغلب ديده
ايم كه بعضي از خانوادهها در خانه يا آپارتمان خود از لوسترهاي بزرگ با شاخههاي متعدد استفاده ميكنند و از اين گذشته بعضاً در هر لوستر از لامپهاي پرقدرت استفاده ميكنند، استفاده از چنين لوسترهايي نه فقط سبب بالا رفتن بيروية مصرف برق ميشود، بلكه فشار زيادي نيز بر سيمكشي داخلي منزل ما وارد ميآورد.
مثالي مي
آوريم تا اين موضوع روشنتر شود. خانوادهاي را در نظر بگيريد كه در سالن نشيمن و سالن پذيرايي خود از دو لوستر 10 شاخه كه بر هر شاخه آن يك لامپ 60 وات تعبيه شده استفاده ميكند و به علاوه 4 يا 5 لامپ 100 وات ديگر نيز در خانه روشن كرده باشد، در چنين حالتي ما فقط براي روشنايي محل سكونت خود نزديك به 2 كيلووات ساعت برق يعني تقريباً معادل مصرف يك يخچال - فريزر در طول يك شبانهروز نياز داريم. با اين حال چنين مصرفي ممكن است چندان به نظر نيايد و در مقايسه با مصرف برق يك بخاري برقي توجه ما را چندان جلب نكند. بنابراين بهتر آن است كه در صورت استفاده از لوسترهاي با شاخههاي متعدد، از لامپهاي كممصرف ويژه لوستر استفاده كنيم و از اين نوع لوسترها تنها در اتاق پذيرايي استفاده كنيم و در عين حال فقط به بكارگيري لامپهاي كممصرف اكتفا نكنيم، بلكه با نصب كليدهاي متعدد يا ديمر امكان روشنايي جزئي را نيز فراهم آوريم.
همانطور كه گفته شد به جز لامپ
هاي رشتهاي و مهتابي، در چند سال گذشته توليد و استفاده از لامپهاي كممصرف نيز رواج زيادي پيدا كرده است. اين نوع لامپها كه از لحاظ شكل و اندازه شبيه لامپهاي رشتهاي هستند، 8 برابر بيشتر از لامپهاي رشتهاي عمر ميكنند و گرچه قيمت آنها نسبت به بقيه لامپها بيشتر است اما با توجه به عمر زياد و مصرف كمي كه دارند، بويژه براي مصرفكنندگاني كه بيشتر از 1000 كيلووات ساعت در ماه مصرف ميكنند، مقرون به صرفه هستند

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر