6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47066
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1565

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد آلودگي هوا و حقوق بشر

دانلود تحقیق درمورد آلودگي هوا و حقوق بشر

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد آلودگي هوا و حقوق بشر

با دانلود تحقیق در مورد آلودگي هوا و حقوق بشر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آلودگي هوا و حقوق بشر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آلودگي هوا و حقوق بشر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آلودگي هوا و حقوق بشر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

     کيفيت محيط پيرامون ما بويژه آندسته از عناصري که ارتباط مستقيم با حيات انسانها، جانوران و گياهان دارند نيازمند مراقبت و کنترل است. شکي نيست که عنصر هوا به عنوان مهمترين عامل حيات بر روي کره زمين از ساير عوامل نيازمند مراقبت و توجه بيشتري است، اهميت اين عامل به قدري حياتي است که بدون وجود آن حتي براي چند دقيقه امکان زندگي وجود ندارد  بعبارت ديگر شايد بتوان بدون غذا و آب چند روزي زنده ماند اما بدون وجود عنصر هوا حتي براي چند لحظه امکان زندگي وجود ندارد[1].

امروزه برخورداري از يک محيط زيست سالم وعاري از آلودگي براي شهروندان جزئي از حقوق بشر محسوب مي شود و در اسناد بين المللي و داخلي مورد تأکيد قرار گرفته است.مطابق اصل نخست اعلاميه استکهلم « انسان از حقوقي بنيادين براي داشتن آزادي و برابري و شرايط مناسب زندگي در محيط زيستي که به او اجازه زندگي با حيثيت و سعادتمندانه را بدهد برخود دار است » لذا بر اين اساس حق برخورداري از هواي سالم و پاک  وعاري از آلودگي براي شهروندان و تضمين آن در راستاي «حق بر محيط زيست سالم»[2] جزء حقوق اوليه هر شهروند مي باشد.

1- بحران آلودگي هوا

آلودگي  يکي ازنخستين ومهمترين مشکلات زيست محيطي به شمار مي رود که بدنبال افزايش مصرف انواع سوختهاي فسيلي واختراع و توليد روز افزون اتومبيل وگسترش صنايع بويژه در شهرهاي شلوغ بوجود آمده است که بايدبراي کنترل ومقابله با آن فکري مي شد.با شکل گيري برخي حساسيتها نسبت به اين موضوع که مي رفت سلامت عمومي ومحيط زيست را به خطر اندازد قوانين ومقررات مختلفي براي مقابله با آن توسط دولتها  به تصويب رسيد.


1- مقدارهواي مورد نياز يک انسان در هرروز حدود 6/22 کيلو گرم مي باشد و اگر اين ميزان را براي کل جمعيت زمين در نظر بگيريم نياز کل انسانها در هر روز حدود 90 بيليون کيلو در روز خواهد بود اين در حالي است که مقدار غذايي که يک انسان در يک روز مصرف مي کند مي تواند حدودا 5/1 کيلوگرم باشد بنابراين مقدار هواي مورد نياز 15 تا 20 برابر غذاي مصرفي است. همين امر در خصوص گياهان و جانوران نيز صادق است.ر. ک : پرکنيز، همان ص 2. شورن، همان، ص 93-82 .

 

2-le droit a l’environnment

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر