8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47245
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1548

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اصول و تنظيم وكنترل بودجه دولتي

دانلود تحقیق درمورد اصول و تنظيم وكنترل بودجه دولتي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد اصول و تنظيم وكنترل بودجه دولتي

با دانلود تحقیق در مورد اصول و تنظيم وكنترل بودجه دولتي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اصول و تنظيم وكنترل بودجه دولتي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اصول و تنظيم وكنترل بودجه دولتي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اصول و تنظيم وكنترل بودجه دولتي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:33 صفحه

قسمتی از فایل:

فصل اول

كليات بودجه و نقض دولت در اقتصاد

نظام            اجزاء

نظام اجتماعي             مجموعه نقشها

                                                   دوره ابتدايي

دوليت و سير تحول وظايف آن

                                                تحولات صنعت

  نظام سياسي- مجموعه‌اي از نقشها كه براي ايجاد امنيت در جامعه بوجود مي‌آيد و در مواقع ضروري نيز مي‌تواند از خشونت نيز استفاده كرد.

                                                                               1- ايجاد امنيت

از نظر سنت‌آگوستين        منشاء اصلي تشكيل دولت        2- نظم و قانون

                                                                              3- عدالت

 

دولت كه نهاد اصلي و پايه در هر سيستم سياسي است زمينه اصي عملكرد بودجه مي‌باشد برحسب تحولاتي كه در زندگي اقتصادي جوامع روي داده حدود و وظايف دولت‌ها هم تغيير كرده‌است.

هرقدر دولت‌ها در برابر جامعه وظايف بيشتري را عهده‌دار گردند به همان نسبت ماليه عمومي و بودجه اهميت بيشتري پيدا كرده‌است و دامنة قوانين مالي وسيع‌تر مي‌گردد، هنگامي كه گروهي از افراد شيوه دفاع خود را در غالب سازمان متشكل كرده‌اند دولت پا به عرصه وجود نهاده‌است.

( شيوه زندگي كه دولت در ايجاد آن كوشش كند)

سنت‌آگوستين مي‌گويد اگر از دولت عدالت برداشته شود هيچ فرقي بين دولت و يك دسته دزد نيست زيرا گروه دزدان نيز دراي رئيس و فرمانروايي هستند، دزدان با يكديگر سوگند وفاداري خورده‌اند و غنائم طبق قانون بين آنها تقسيم مي‌شود و اگر توفيق يابند كه مال ومنال خود را افزايش دهند سرزمينهايي را كه تصرف كند بصورت دولت درمي‌آيد با اين تفاوت كه در مرحله قبلي ياغي و قانون‌شكن لقب مي‌گرفتند و در وضع جديد خود قانون را در دست دارند.

 

دوره ابتدايي( سيستم فئودال)

در قرون وسطي ماليه عمومي در واقع ماليه خصوصي پادشاهان و دستگاه فئودال بود، هزينه دستگاه فئودال از عوايد اتفاقي، حقوق، كمكها، باج، و مالياتها تأمين مي‌شد انجام خدمات عمومي و اجتماعي جزوء وظايف كليساها و اشخاص و طبقات مختلف بود.

 

تحولات صنعت

تحولات عميق و بزرگ اقتصادي و اجتماعي و سياسي در اروپا در قرن 16 به يكباره همه مفاهيمي كه در گذشته درباره مسائل اجتماعي و اقتصادي و سياسي و همچنين مسائل علمي و فلسفي وجود داشت از بين برد و مفاهيم تازه‌اي را جانشين آن ساخت از جمله وسعت يافتن حدود و دامنه وظايف و تكاليف دولت و در نتيجه افزايش اهميت نقش ماليه در سازمان حكومت بود.

نظريه‌هاي اقتصادي در مورد نقش دولت

در قرن 18 (1850) با تحولات صنعت در انگلستان آغاز شد( دوره ليبراليسم آدام‌اسميت) و همراه با انديشه‌هاي كلاسيك بود. دخالت محدود دولت در امور اقتصادي آدام‌اسميت نظريه‌پرداز كلاسيك دركتاب معروف خود ثروت ملل وظايف دولت را:

الف: ايجاد ارتش و نيروي انتظامي، براي حفظ جان و مال از دشمن

ب: برقرارري قوانين لازم، ايجاد دادگاهها و تأسيس نيروي انتظامي داخلي براي برقراري نظم و اعمال قانون و جلوگيري از تجاوز افراد به حقوق يكديگر

ج: فراهم‌نمودن كالا و خدمات مورد نياز

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر