6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47270
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2034

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد آزمايش فشار سه محوري

دانلود تحقیق درمورد آزمايش فشار سه محوري

0 2k
دانلود تحقیق درمورد آزمايش فشار سه محوري

با دانلود تحقیق در مورد آزمايش فشار سه محوري در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آزمايش فشار سه محوري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آزمايش فشار سه محوري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آزمايش فشار سه محوري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

اين آزمايش براي اندازه گيري استقامت برشي خاكها بكار مي رود . در اين آزمايش در حالي كه نمونه استوانه اي شكل خاك از اطراف تحت فشار جانبي  قرار مي گيرد و مقدار آن در طول آزمايش ثابت نگه داشته مي شود تحت فشار عمودي  قرار مي گيرد مقدار اين فشار عمودي كم كم اضافه مي شود تا اين كه نمونه خاك گسيخته شود . فشار جانبي با قرار دادن نمونه استوانه اي شكل خاك در داخل يك غشا لاستيكي و سپس قرار دادن آن در داخل مايع تحت فشاري به نمونه وارد مي شود . آزمايش سه محوري معمولا با چند فشار جانبي مختلف مثلا صفر ، 7/0و4/1 كيلوگرم بر سانتي متر مربع تكرار مي شود و هر دفعه فشار عمودي كه براي گسيختگي خاك لازم است اندازه گيري مي شود . با در دست داشتن فشارهاي جانبي و عمودي در هر آزمايش مي توان دايره مور مربوط به آن را رسم كرده و سپس با رسم منحني مماس بر اين دواير منحني پوش مور را بدست آوريد . با استفاده از منحني گسيختگي پارامترهاي مقاومت برشي خاك كه عبارتند از زاويه اصطكاك داخلي () و چسبندگي (c ) خاك بدست مي آيند . در مواردي كه پوش دواير مور كه به منحني گسيختگي مور نيز موسوم است يك خط مستقيم باشد مقاومت برشي خاك از رابطه كولمب بدست مي آيد .

در اين رابطه  تنش عمودي و s مقاومت برشي خاك است .

مقدار زاويه اصطكاك داخلي خاكها تابعي از جنس و ميزان رطوبت آنها است . مقدار متوسط زاويه اصطكاك داخلي ماسه خشك حدود 29 تا 30 درجه ، لاي و ماسه لاي دار بين 15 تا 25 درجه . خاك رس نرم اشباع شده صفر ، خاك رس غير اشباع بين صفر تا 30 درجه و خاكهاي شني بين 40 تا 60 درجه است . خاكهاي رسي نرم اشباع شده معمولا داراي اصطكاك داخلي نبوده و استقامت برشي اين گونه خاكها فقط از چسبندگي آنها ناشي مي شود . استقامت برشسي خاكهاي غيرچسبنده بعلت وجود اصطكاك بين دانه ها آن است .

فشار جانبي

فشار قائم اضافي =

فشار قائم=

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر