10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47534
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1678

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد كارآفريني

دانلود تحقیق درمورد كارآفريني

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد كارآفريني

با دانلود تحقیق در مورد كارآفريني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق كارآفريني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق كارآفريني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد كارآفريني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:78 صفحه

قسمتی از فایل:

الف. صادرات كشور ما به اين كشورها شامل: موادغذايي، كفش و پوشاك، مواد شوينده، لوازم خانگي و منسوجات است و واردات كشور مواد شيميايي، پنبه، آهن آلات و كود شيميايي مي‌باشد. اطلاع كارآفرينان از عناوين كالاهاي وارداتي و صادراتي و ميزان حجم معاملات و مبادلات كالاها در تأسيس واحدهاي توليدي و خدماتي و چگونگي توسعه فعاليتهاي آنها بسيار مؤثر مي‌باشد.

ب. صادرات و واردات با پول: معاملات با كشورهاي خارجي با پول و به طور عمده با استفاده از دلار انجام مي‌گيرد ليكن كشورهاي جهان به علت اينكه از نوسان ارزش دلار آسيب كمتري ببينند علاقه دارند كه مبادلات بازرگاني خود را با احتساب ارزش واقعي بين‌المللي پول چند كشور جهان مانند ژاپن، آلمان، فرانسه، انگليس و ... انجام دهند. به همين علت كشورهاي اروپايي در حال به توافق رسيدن در انتخاب واحد پولي مشترك بين خود مي‌باشند[1].

در حال حاضر شركاي تجاري جمهوري اسلامي ايران براي كالاهاي صادراتي به ترتيب عبارتند از: آلمان، ژاپن، ايتاليا، دبي، بلژيك، تركيه، استراليا، برزيل و كره جنوبي و همچنين شركاي تجاري جمهوري اسلامي ايران براي كالاهاي وارداتي به ترتيب عبارتند از: آلمان، ايتاليا، دبي، تركيه، سويس، ژاپن، بريتانيا، فرانسه و كره جنوبي كه بديهي است به علت تغييرات شرايط سياسي و اقتصادي طرفين معامله، ترتيبات فوق پايدار نمي‌باشد و كارآفرينان بايد با ابتكارات خود بتوانند مطابق شرايط روز نسبت به صادرات و واردات اقدام نمايند و يا خود شرايط جديدي را به وجود آورند يعني كالاي جديدي را از كشور جديدي وارد و يا به كشور ديگري صادر نمايند.

 

بازاريابي

براي فروش كالا و يا ارائه خدمات در داخل و يا خارج از كشور احتياج به بازاريابي مي‌باشد.

بازاريابي عبارتست از «همه تلاشهاي نظام‌مند براي شناخت نظام بازار و اقدام نسبت به انواع تقاضاها، با توجه به نظام ارزشي جوامع و هدفهاي سازماني».

مديران بنگاههاي كارآفريني و شركتهاي توليدي و بازرگاني بايد با شناخت بازار و تحليل آن سهم مناسب از بازار را براي خود بدست آورند و با عرضه محصولي با قيمت مناسب، بكارگيري روشهاي مطلوب توزيع، استفاده از تبليغات آگاه كننده و جهت‌دهنده و شناسايي رقبا، فرصتها و تهديدهاي محيطي، سهم بازار محصول خود را افزايش دهند و با خلاقيت، ابتكار، انعطاف‌پذيري و تطبيق منابع با نيازها، خواسته‌هاي مشتريان داخلي و خارجي و با رعايت عدالت و ارزشهاي اسلامي علاوه بر افزايش سهم بازار، مشتريان خود را نيز حفظ نمايند.

تبليغات

تبليغ بازرگاني عبارت است از به كار بستن اقداماتي به منظور جلب توجه افراد به ويژگيهاي خوب يك محصول و يا خدمات قابل ارائه و ايجاد تقاضاي هر چه بيشتر براي آنها با رعايت تقوا و اخلاق اسلامي.

هدف تبليغ بازرگاني، شناساندن محصول و توليدكنندة آن به گروههاي مصرف كننده و ايجاد انگيزه براي فروش انبوه است. براي اين منظور تبليغ بايد جنبه آگاه‌كنندگي داشته باشد. در تمام مراحل تبليغاتي لازم است مزاياي يك محصول و دلايل برتري آن به طور روشن و واقعي به اطلاع  مشتريان برسد. امروزه مؤسسات تبليغاتي امر تبليغ را با استفاده از افراد متخصص و وسايل و امكانات فني بر عهده دارند.

 

ويژگيهاي پيامهاي تبليغي: مهمترين ويژگيهاي يك پيام تبليغي به شرح زير توصيه مي‌گردد:

1- قبل از انتخاب وسايلي كه براي تبليغ در نظر گرفته مي‌شود بايد از اثربخشي آن مطمئن شد. اين امر به ميزان خلاقيت و ابتكار مؤسسه تبليغاتي و يا واحد توليدي و خدماتي بستگي دارد.

2- بودجه تبليغات بايد با قدرت مالي واحد توليدي و خدماتي متناسب باشد.

3- پيام تبليغ بايد واضح و صميمي باشد.

4- تبليغات بر اساس يك برنامه مدون، حساب شده و از روي صداقت انجام گيرد.


به نام خداوند جان و خرد

پيشگفتار

با توجه به شرايط اجتماعي موجود در دنيا و پيشرفت جوامع در تمامي نقاط جهان ارتباط‌هاي اجتماعي و اقتصادي بين آنها و نياز روزافزون بدان موجب داغتر شدن بازار رقابت به منظور كسب درآمد بيشتر مي‌شود كه در اين ميان توليدكنندگان و دست‌اندركاران ذينفع بر آن مي‌شوند كه به مسائل جنبي مربوط به اين روند رو به رشد توجه بيشتري بنمايند و بر شما دانشجويان عزيز هم كه بزودي درگير اين نوع مسائل خواهيد شد، واجب مي‌شود كه تا حدودي با آنها آشنا و از شيوه‌هاي مطلوبتري كه نتيجة بررسي‌ها و توجه ديگران مي‌باشد، آگاهي يابيد تا در ادامه راه به موفقيت و نتايج بهتري دست يابيد.

بنابراين در اين مجموعه بر آن شده‌ام تا حدودي ولو مختصر بر اين مهم بپردازم اميد است جزوه با تمام نواقص خود انگيزه‌اي براي نگرشهاي بيشتر شما عزيزان باشد.



[1] - (به نقل از روزنامه سلام 10 دي 1377)

يورو پول و احد اروپايي از فردا (اول ژانويه 1999) به طور قانوني وارد بازار اروپا مي‌شود.

كارشناسان اقتصادي معتقدند اين اقدام اتحاديه اروپا حركتي است در جهت تحكيم و تكميل پيوندهاي سياسي، اقتصادي گذشته و موجب مي‌شود تا بلوك اقتصادي قدرتمندي براي مقابله با قدرت اقتصادي آمريكا به وجود آيد.

كشورهاي اتريش، بلژيك، آلمان، فنلاند، فرانسه، ايرلند، ايتاليا، لوگزامبورگ، هلند، پرتغال و اسپانيا با جمعيتي در حدود 291 ميليون نفر يازده كشوري خواهند بود كه از فردا به طور رسمي پول واحد اروپا را پول قانوني خود تلقي خواهند كرد.

البته در ابتداي كار، يورو گردش پولهاي رايج ملي را ناگهاني متوقف نخواهد كرد و كشورهاي اروپايي ياد شده تا ژانويه 2002 براي جايگزيني كامل يورو به جاي پولهاي خود فرصت دارند.

كميسيون اروپا اخيرا اعلام كرده است كه جايگزيني اسكناسها و سكه‌هاي يورو به جاي 12 ميليارد قطعه اسكناس و 70 ميليارد قطعه سكه فعلي رايج در بازارهاي اروپا زمان زيادي مي‌برد و به همين علت 3 سال براي دوران انتقال تعيين شده است. البته از هفته آينده (چهار ژانويه) بازارهاي سهام اوراق بهادار تنها از يورو استفاده خواهند كرد و همچنين در نقل و انتقال وجوه از طريق رايانه نيز كه به پول نياز نيست مي‌توان از يورو استفاده كرد.

رئيس دانشكده اقتصادي دانشگاه علام طباطبايي در پاسخ به سؤالي درباره هدف كشورهاي اتحاديه اروپا از جايگزيني يورو به جاي پولهاي ملي به خبرنگار ما گفت: توافق براي انتشار پول واحد اروپايي در حقيقت ادامه حركت براي اتحاد واقعي اروپا بود كه از تشكيل بازار مشترك و ايجاد اروپاي متحد آغاز شد و با رواج پول مشترك اكنون با ايالات متحده اروپا مشابه ايالات متحده آمريكا روبرو هستيم.

وي در پاسخ به اين سؤال كه انتخاب يورو به عنوان پول واحد اروپا چه تأثيري به اوضاع مالي و اقتصاد جهان خواهد داشت گفت: قدرت توليد حدود 300 ميليون نفر جمعيت تحت پوشش 11 كشور اروپايي حدود 7 تا 8 هزار ميليارد دلار تخمين زده مي‌شود كه اين تقريبا معادل قدرت ايالات متحده آمريكا است و طبيعتا پول اروپايي با چنين پشتوانه‌اي مي‌تواند به سرعت در كنار پولهاي پرقدرتي چون دلار و ين قرار گيرد.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا يورو مي‌تواند جايگزين ارزهاي پرقدرتي چون دلار، پوند و يا ين شود گفت: اين مسأله بستگي به عكس‌العمل كشورهاي مختلف دارد از طرفي اكنون دلار مورد استفاده بخش اعظم كشورهاي جهان است و كشورها اجازه نخواهند داد تا دلار كه اكنون به عنوان ذخيره بانكهاي مركزي تعداد زيادي از كشورهاي جهان است سقوط كند، هر چند برخي كشورها به مرور در معاملات خود اين پول را جايگزين دلار خواهند كرد اما اقتصاد بزرگ آمريكا نيز در برابر اين قبيل اقدامات بيكار نخواهند نشست. نبايد از ياد برد كه آمريكا قدرت اقتصادي يكپارچه با سابقه‌اي طولاني است اما اروپا هنوز در ابتداي راه است.

وي در پاسخ به اين سؤال كه با جريان افتادن پول واحد اروپا چه تأثيري بر روي اقتصاد ايران خواهد داشت، گفت: من معتقدم اكنون بايد از اين فرصت استفاده كنيد و به قدرت انحصاري دلار در اقتصاد خارجي خود پايان دهيم. همانطور كه برخي از كشورها در جنوب شرقي آسيا به اين سو حركت مي‌كنند.

رئيس دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايي افزود: كشور ما در سالهاي اخير به علت كاهش ارزش دلار و يا نوسانات آن زيانهاي زيادي ديده است زيرا در بافتهاي ما عمدتا به دلار است از طرفي ما عمده مبادلات اقتصادي و روابط سياسي خود را با اروپا انجام مي‌دهيم و منطقي است كه پول مورد مبادله را هم از پولهاي آنها انتخاب كنيم.

همچنين يك استاد دانشگاه و عضو هيأت علمي سازمان مديريت صنعتي نيز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: كشورهاي اروپايي از دهه‌هاي گذشته همواره به دنبال ايجاد يك بلوك قدرتمند اقتصادي براي مقابله و رقابت با قدرت امريكا بوده‌اند و حركت اخير نيز در جهت اقدامات گذشته مي‌باشد.

وي افزود: انتخاب پول و احد اروپا سبب سرعت در مبادلات بازرگاني و كاهش هزينه‌ها در بين كشورهاي عضو اتحاديه اروپا (به جز انگليس) خواهد شد و مي‌توان آن را حركت ديگري به سوي يكپارچه‌سازي اروپا دانست. درباره تأثير پول واحد اروپايي بر اوضاع مالي و اقتصادي جهان گفت: اين پول قدرتمند با ورود خود به سبد ارزي جهان احتمالا شوكهايي را وارد مي‌كند و برخي معتقدند يورو به تدريج جايگزين دلار خواهد شد. هم اكنون چين اعلام كرده كه كل ذخاير ارزي خود را به يورو تبديل مي‌كند.

اين استاد افزود: از طرف ديگر به نظر مي‌رسد كه يورو پولي با ثبات و كم نوسان خواهد بود و شايد همين امر سبب روي‌آوري كشورهاي بيشتري به اين پول بشود.

وي گفت: البته بسياري از كارشناسان در آمريكا و اروپا با ترديد به پول واحد اروپا نگاه مي‌كنند اما من فكر مي‌كنم چون اقتصاد منطقي و موفق اروپا پشت يورو قرار دارد اين پول به مرور قدرت فراواني پيدا كند و در نهايت به نفوذ دلار دست يابد.

وي در پاسخ به سؤالي درباره تأثير احتمالي يورو به اقتصاد ايران گفت: چون خريدهاي ما از اروپا و از طرفي درآمدها به دلار است اگر به جريان افتادن يورو سبب كاهش ارزش دلار شود با مشكل روبه‌رو مي‌شويم.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر