15,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47782
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1581

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد پول

دانلود تحقیق درمورد پول

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد پول

با دانلود تحقیق در مورد پول در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پول را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پول ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پول

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:236 صفحه

قسمتی از فایل:

بخش اول

كليات

 

 

 

 

 

 

 


1-مقدمه:

    منظور از تنظيم مجموعه ، مقايسه اي است بين دروس آموخته شده در دوره تحصيلي در دانشگاه و فعاليتهاي عملي در محل كار آموزي، مادر اين گزارش قصد داريم كارايي آموخته ها را در محيط كار مشخص نماييم .

   در دوره كار آموزي ، كارآموز بعد از آشنايي با نحوه فعاليتها و نوع مديريتي كه در محل كارآموزي است ، با استفاده آموخته هاي خود در دروس تئوري و تطبيق آنها با امور عملي به انجام مسئو ليتهاي محوله برعهده خود بپردازد .

هدف از اين دوره بالا بودن سطح دانش دانشجو در امور عملي و آشنايي وي با محيط كار و قرار گرفتن در مقابل مسائل و مشكلاتي است كه ممكن است بعدها در محيط كار با آنها مواجه شود تا در آينده مسئوليتهايي كه در محيط كاري برعهده وي نهاده مي شود را به نحو احسن انجام دهد و با مشكلات كمتري برخورد كند . گذراندن اين دوره باعث ميشود كه كارآموز در آيند در كار خود موفقتر و كاراتر باشــد .

 

2-تاريخچه محل كارآموزي:

    در اين قسمت ابتدا به تاريخچه و سير تحولات پول و بانكداري وسپس به شرح تاريخچه بانك صادرات مي پردازيم:

 

1-2- پول و بانك

       اختراع پول كه شايد يكي از كشفيات شگرف و بي نظير باشد مشكلات موجود در مبادله كالاها را به كلي بر طرف ساخت .                                                      

تعريف پول : پول وسيله مبادله اي است كه مورد پذيرش عامه مردم بوده و قدرت ابراء نامحدود داشته باشد .                                                                  


انواع پول

1-    پول كالائي

       در جوامع نخستين تحصيل انواع كالاهاي توليد شده جهت مصرف صرفاً از طريق تعويض و مبادله كالا ( پاياپاي ) امكان پذير بود و اين مبادله با مشكلات بسيار همراه بود از جمله :

   الف تعيين ارزش كالا براساس قبول واحد معيني كه مورد تائيد طرفين معامله باشد .

   ب تعيين خريدار و فروشنده ( طرفين مبادله در كالا ) كه هر دو نياز به كالاهاي عرضه شده طرف مقابل داشته و آماده مبادله دو كالا با يكديگر باشند ( مبادله گوسفند با گندم ) .

     براي حل چنين مشكلاتي بشر در ابتدا اشياء و يا كالاهائي را به عنوان تعيين كننده ارزش كالاها انتخاب كرد كه انتخاب آن بستگي به نوع و فراواني آن شيئي يا كالا در آن منطقه يا شهر داشت مثل صدف در سواحل دريا و گوسفند و گاو در نواحي كوهستاني و معتدل .

    گرچه با انتخاب كالاهاي واسطه دو اشكال اساسي فوق ظاهراً حل شده بود اما گاهي كالاي واسطه نيز به علت غير قابل تقسيم بودن مانع انجام معاملات كوچك مي گرديد و يا به علت حجم زياد و ارزش كم نقش اساسي را كه ذخيره كالاي واسطه تا زمان احتياج به معامله باشد غير ممكن مي ساخت و در بعضي مواقع نگهداري كالاي واسطه به علت فساد پذيري امكان نداشت .

   تنوع توليد و رفع نياز بشر از توليدات مختلف در سير گسترش اقتصاد كشورها موجب پيدايش يك وسيله اقتصادي مورد قبول عام به نام پول شد .


2-    پول فلزي

      پس از آنكه فلزات قيمتي(طلا و نقره) كشف شد و مزايا و وجوه تمايز آنها نسبت به كالاهاي ديگر شناخته شد اين فلزات جايگزين وسايل مبادلاتي قبلي شدند و به عنوان پول مورد استفاده قرار گرفتند و مسئولان امر در جوامع مختلف نسبت به ضرب سكه اقدام نمودند  براي اين كار آنها شمشهاي طلا و نقره را به سكه هاي كوچك و متنوع تبديل و مسكوكات را به مهر خود ممهور و در قلمرو جغرافيايي خويش رايج ساختند .

 

3-    پول كاغذي

     در ازمنه قديم ، اسكناس به بصورت مختلف وجود داشته و در هر زمان داراي نقش و وظايف محدود و خواصي بوده است . مثلاً در روم قبل از ميلاد ، بانكها اسناد كاغذي منتشر مي كردند و به اشخاصي كه مسكوكات خود را پيش آنها به امانت مي گذاشتند سندي به عنوان(قبض رسيد)مي دادند.

     اين اسناد،كه به همين عنوان(قبض رسيد)،معروف بودند،در بازار دست به دست مي گشتند و عملاً وظايف پول مسكوك و رايج آن زمان را انجام مي دادند.در قرون وستا نيز،بانكهاي هلندي و انگليسي،اسناد و روشهاي نظير آن را ابداع نموده و بر اساس آن وصول مسكوكات فلزي قديمي را طبق سندي،(گواهي)مي كردند و اين گواهي انتقال رسمي و نه عملي مسكوكات فلزي را امكان پذير مي ساخت و در عمل،قسمتي از وظايف و نقشهاي همان مسكوكات را ايفا مي كردند .

     در سال 1656 ميلادي(پالمستروخ)موسس بانك سوئد اسكاناس را ابداع كرد و آن را،به ويژه براي تنزيل اسناد تجاري به وسيله بانكها،رايج ساخت.قبل اين اين تاريخ،بانكها اغلب به عمليات تنزيل و سپرده مي پرداختند.بدين ترتيب كه اسناد تجاري مدت دار را به عنوان سپرده نزد خود مي پذيرفتند و موقتاً معادل وجه آنها بعد از كسر بهره متعلقه ، تعهد نامه ايكه ممكن بود به صورت مسكوكات فلزي باشد،به دارندگان آنها مي دادند.اين نوع پول،در واقع تعهد نامه اي بود كه طبق آن بانك تنزيل كننده يا قبول كننده سپرده،آن را منتشر كرده،تعهد مي نمود كه هر وقت حامل آن به بانك رجوع كند،بدون هيچگونه تشريفاتي،معادل آن را به صورت مسكوك فلزي به وي بپردازد.در حقيقت ايت تعهد نامه،در عين حال يك اسكناس قابل تبديل به فلزات قيمتي نيز بود . اين همان اسكناسي است كه بعدها با طلا رابطه رسمي برقرار ساخت و از نظر نحوه انتشار،حجم و موسسات ناشر،قانونمند گرديد،و از قرن نوزدهم،در چارچوب مقررات و قوانين پولي و بانكي و تحت عنوان پول رايج عمومي در اقتصاد و سرمايه داري متداول و مطرح شد .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر