7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47957
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1448

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ترانسفورماتور

دانلود تحقیق درمورد ترانسفورماتور

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد ترانسفورماتور

با دانلود تحقیق در مورد ترانسفورماتور در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ترانسفورماتور را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ترانسفورماتور ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ترانسفورماتور

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:22 صفحه

قسمتی از فایل:

هسته

هسته ترانسفورماتور از ورق الكتريكي به ضخامت 3/0 ميليمتر كه در عرض‌هاي مختلف بريده شده، تشكيل مي‌شود كه در نهايت پس از چيدن، داراي سطح تقريباً دايره‌اي شكل مي‌گردد. به منظور كاهش تلفات آهن، محل اتصال ورق‌ها به يكديگر داراي زاويه 45 درجه مي‌باشد و اتصال به صورت فاق و زبانه انجام مي‌گيرد.


شكل 1: هسته

سيم‌پيچ‌ها

كليه ترانسفورماتورهاي توزيع داراي دو سيم‌پيچ (فشار ضعيف و فشار قوي) مي‌باشند كه در  ابعاد مختلف به شرح زير پيچيده مي‌شوند:

سيم‌پيچ‌هاي فشار ضعيف از سيم تخت با عايق كاغذي به صورت سيم‌پيچ استوانه‌اي توليد مي‌گردند.

سيم‌پيچ‌هاي فشار قوي از سيم گرد و يا تخت به صورت‌هاي ذيل توليد مي‌گردند:

·       تا قدرت 250 كيلوولت آمپر از سيم گرد  با عايق لاكي به صورت سيم‌پيچ لايه‌اي؛

·       از قدرت 315 تا 1000 كيلوولت آمپر از سيم گرد با عايق كاغذي و يا عايق لاكي بصورت كلافي و مركب از قرارگيري كلاف‌هاي متعدد بر روي هم؛

·       از قدرت 1250 كيلوولت آمپر به بالا به صورت فوق و همچنين از سيم تخت با عايق كاغذي بصورت بشقابي مركب از قرارگيري بشقاب‌هاي متعدد بر روي هم؛

همچنين جهت هدايت دماي حاصله (ناشي از تلفات مس) به خارج جلوگيري از تمركز و ازدياد دما در داخل سيم‌پيچ‌ها بر حسب مدل، كانال‌هايي موازي با محور يا عمود بر محور پيش‌بيني مي‌شود.


شكل 2: بوبين (سيم‌پيچ‌ها)

مواد عايقي

عايق‌بندي ترانسفورماتور توسط مرغوب‌ترين مواد عايق مانند: كاغذ عايق، مقواي عايق و فيبر عايق صورت مي‌گيرد. رطوبت هواي محيط كه به مرور در مواد عايقي راه مي‌يابد، توسط كوره‌هاي خشك كننده تحت خلاء، جدا مي‌گرد، بطوري كه مواد عايقي موجود ترانسفورماتور كاملاً خشك و عاري از رطوبت مي‌باشند.

انشعابات سيم‌پيچ و قابليت تنظيم ولتاژ

تغييراتي جزئي ولتاژ شبكه را مي‌توان با تغيير نقاط اتصال سيم‌پيچ فشار قوي برطرف نمود، به نحوي كه ولتاژ مورد نياز مصرف كننده ثابت بماند.

تغيير دادن نقاط اتصال و استفاده از انشعابات سيم‌پيچ فشار قوي در حالت «بدون بار» توسط كليد تنظيم ولتاژ صورت مي‌گيرد.

محدوده تغييرات ولتاژ در ترانسفورماتورهاي ايران ترانسفو، ترانسفورماتور صنعت ري و ترانسفورماتورسازي كوشكن:

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر