10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 48403
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1600

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تجربیات برتر و ابتکار فردی کاهش آسیبهای اجتماعی با ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان

دانلود تجربیات برتر و ابتکار فردی چگونه می توانیم با ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی دست یابیم؟

0 1.6k
دانلود تجربیات برتر و ابتکار فردی کاهش آسیبهای اجتماعی با ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان

تجارب برتر و ابتکار فردی و حرفه ای دبیر مطالعات اجتماعی

چگونه می توانیم با ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی دست یابیم؟

تعداد صفحات فایل : 19 صفحه

فرمت فایل : ورد (word) و قابل ویرایش

شرحی مختصر از فایل

چکیده

امروزه آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک تهدید جدّی سلامت روحی و روانی افراد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان و جوانان را با خطر مواجه ساخته است. مسائلی از قبیل اعتیاد، فرار از خانه، خشونت، انزوای اجتماعی، ناهنجاری‌های رفتاری و ناامیدی، را از جمله نتایج آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی عصر حاضر می‌توان شمرد.

با بررسی آسیب‌شناسی خانواده در دنیا آشکار می‌شود که در دوران شکوفایی دانش، تکنولوژی و صنعت، استحکام و کانون گرم خانواده کمتر مورد توجه قرار گرفته و ضربات شکننده‌ای را به جامعه‌ بشری وارد نموده و رعایت نکردن اصول و مبانی صحیح زندگی، باعث فساد و جنایت در جامعه شده است.خانواده، کوچک‌ترین نهاد اجتماعی است که اساس و زیرساخت واحدهای بزرگ‌تر به شمار می‌رود. میزان موفقیت و سهمی که افراد برای ایفای نقش در واحدهای بزرگ اجتماعی ایفا می‌کنند بستگی تام به نحوه رشد و تربیت و شکوفایی‌استعدادهای آنها در کانون مقدس خانواده دارد

وضع خانوادگی و محیط عاطفی عوامل بسیارمهمی در بروز آسیب های اجتماعی است،وقتی که درخانواده ای همبستگی بین افراد وجود نداشته باشد و فرد فاقد روابط عاطفی صحیح باشد،بروز رفتارهای بزهکارانه قابل پیش بینی است.در مقاله حاضر قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چگونه میتوانیم با ایجاد فکر و اندیشه در کودکانمان به راه حلی برای پیشگیری وکاهش آسیبهای اجتماعی دست یابیم؟

کلیدواژه : خانواده ،آسیب های اجتماعی،کودکان،نوجوانان

 

 

مقدمه

 روان شناسان و مشاوران اجتماعی،خانواده را علت اصلی گرایش فرد به آسیب های اجتماعی می دانند و از میان پنج عامل موثر در شخصیت فرد روابط عاطفی والدین را مؤثرترین دلیل شکل گیری شخصیت فرزند می شمارند.امروزه مسئله آسیب های اجتماعی نوجوانان و جوانان به صورت یکی از حادترین مسائل اجتماعی جوامع مختلف درآمده است.

يكي از مسائل و موضوعات اساسي كه امروزه چه در ابعادفرا ملي ،ملي و منطقه اي خودش را نشان داده و   مي دهد ، بحث  آسيب هاي اجتماعي  است .كه همين امر عمدتا  بهداشت  رواني  كودكان ،نوجوانان و جوانان  و حتي بزرگسالان را خدشه دار مي سازد .در اين راستا بديهي است كه توجه به امر پيشگيري و اجراي رفتارهاي مداخله اي جهت عدم وقوع اين آسيب ها در شرايط فعلي امري ضروري است.

پیدایش جوامع و ارتکاب جرم از آغاز با یکدیگر همراه بوده اند،زیرا از روزی که افراد دورهم جمع شده و تشکیل جامعه داده اند جرم نیزبا آنان همراه شده و گسترش یافته است.رسوخ آسیب های اجتماعی درمیان نوجوانان وجوانان که سازندگان اجتماع فردا هستند و ریشه دارشدن آن موجب بیم ونگرانی بیشتری شده است به طوری که اجتماعی را نمی توان یافت که در آن جرم وجود نداشته باشد.

«لاکاساین» می گوید: «آسیب های اجتماعی یک میکروب اجتماعی است،این میکروب در محیطی که آمادگی پروراندن تبهکارنداشته باشد بروزنکرده وجرمی اتفاق نمی افتد.»بررسی های مختلف نشان داده است که محیط خانواده رابطه مستقیمی با بروزرفتار بزهکارانه وانحرافی دارد،بزهکاران اغلب دارای والدینی نامناسب ومحیط خانوادگی متشنج وازهم گسیخته هستند،این افراد اغلب در برابر والدین مقاومت می کنند،به طورکلی این افراد کسانی هستند که بالقوه نیروی بزهکارانه فراوانی دروجود خود دارند،اما اینکه این نیروها روزی به بالفعل تبدیل شوند بستگی به طرز رفتار والدین و سایرافراد خانواده ومحیط اجتماعی که درآن قرارمی گیرند،دارد.

بیان مسئله

وضع خانوادگی و محیط عاطفی عوامل بسیارمهمی دربروزآسیب های اجتماعی است،وقتی که درخانواده ای همبستگی بین افراد وجود نداشته باشد و فرد فاقد روابط عاطفی صحیح باشد،بروز رفتارهای بزهکارانه قابل پیش بینی است.از دیگرعوامل مهم دربروز رفتارهای بزهکارانه فقر و شرایط سخت زندگی است.

خانواده عامل خشونت در بزرگسالی:درجامعه چند نوع خانواده وجود دارد که فرزندان آن ها در آستانه خطرات و آسیب های اجتماعی قراردارند.از جمله خانواده های خشن،بی تفاوت،گسسته و بیگانه با اطلاعات روز جزخانواده هایی هستند که فرزندان آن آمادگی برای ارتکاب به جرم را پیدا می کنند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر