10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 49501
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1957
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد قارچ های سمی

دانلود تحقیق درمورد قارچ های سمی

0 2k
دانلود تحقیق درمورد قارچ های سمی

با دانلود تحقیق در مورد قارچ های سمی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق قارچ های سمی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق قارچ های سمی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد قارچ های سمی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:98 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

انسان از هزاران سال قبل با قارچ آشنا بوده و از آن بعنوان منبع تأمین غذا استفاده کرده است.

قارچ که بیشتر در مناطق جنگلی به صورت خودرو رشد می کنند، به علت بالا بودن پروتئین بعنوان پروتئین جنگل معروف شده اند. زمینهایی که دارای خاک غنی از مواد آلی هستند مکان مناسب برای رویش قارچ ها می باشند. استفاده از قارچ ها به صورت خودرو تا زمان ناپلئون ادامه داشت تا ایتنکه اولین بار قارچ خوراکی به صورت تصادفی در غار پروتئین یافت. در جنگ فرانسه با روسیه که با ارتش ناپلئون شکست خورد، یکی از سربازان فرانسه که با اسب خود در حال فرار بود چند روز در غار مخفی شد. وی پس از چند روز متوجه شد روی پهن اسب، قارچ رشد کرده است. وی پس از بازگشت به کشور خود این اتفاق را برای دوستان خود تعریف کرد و یکی از آنها ایده پرورش قارچ در غار را عملی کرد. علت رشد قارچ در غار مناسب بودن شرایط محیطی از لحاظ رطوبت، دما، تهویه و تاریکی در صورت مهیا شدن بستر رشد قارچ (پهن اسب) می باشد.

به تدریج که پرورش قارچ در غارها توسعه یافت بعلت محدودیت تعداد غارها در اروپا و فراوان بودن پهن اسب، صنعت پرورش قارچ در سالن های مجهز توسعه یافت که عوامل محیطی در آن شامل رطوبت، دما، تهویه و نور تحت کنترل و بسته به نوع قارچ و نیازهای محیطی به میزان مناسب می باشد.

در حال حاضر صنعت پرورش قارچ پیشرفت های فراوانی داشته و در سه زمینه اصلاح و به نژادی قارچ ها، تولید بستر کشت مناسب و مدیریت تولید و کنترل عوامل محیطی تحقیقات فراوان انجام شده و به نتایج مطلوبی دست یافته اند.

در حال حاضر کشور چین با میزان تولید بیش از 3 میلیون تن قارچ در سال بیشترین تولید کنندۀ قارچ در دنیا می باشد و پس از آن کشور هایامریکا (344000 تن)، ژاپن (336000 تن)، فرانسه (232000 تن)، هلند (165000 تن)، انگلستان (18000 تن) و ایتالیا (102000 تن) در رده های بعدی قرار دارند. میزان تولید قارچ خوراکی در ایران حدود 22000 تن در سال 1384 بوده است.

از نظر سرانه مصرف قارچ، میانگین مصرف جهانی حدود 200 گرم در سال می باشد که این میزان در اروپا حدود 3600 گرم است. در ایران میانگین مصرف قارچ در حدود 220 گرم اعلام شده است که حدود یک دهم استاندارد جهانی است. این خود ضرورت تبلیغات بیشتر در جهت مصرف این ماده غذائی و بالا بردن آگاهی عمومی مردم نخستین از خواص ویژه قارچ ها اطلاع داشتند. آزتک ها از قارچ ها بعنوان مواد توهم زا در فالگیری استفاده می کردند و قارچ ها را گوشت خدا flesh (Cod's) می نامیدند.

نوشابه مستی آور سوما نیز چیزی جز عصاره آمانیت سمی نبوده که از گروه قارچ های کلاهکدار است. در کتب پزشکی هند باستان، سامهیتا قارچ ها را به سه دسته خوراکی، سمی و دارویی تقسیم کرده اند.

یک نوع قارچ کوچک بنام پسیلوسیپ مورد استفاده سرخپوستان آمریکا بوده که برای افزایش بینایی استفاده می گردید. وایکینگها در شمال اروپا قارچ نیمه سمی و گیج کننده می خوردند و حالتی شبیه مستی به آنها دست می داد.

 

قارچهای سمی و خوراکی

چگونگی تشخیص قارچ خوراکی (Mushroom) از قارچ سمی (Toad stool) بسیار مشکل بوده، و راههای قدیمی مانند سیاه شدن قاشق های نقره ای توسط قارچ های سمی و یا داشتن بوی بد و ترکیبات و ترشحات ناخوشایند توسط آنها ملاک تشخیص نمی باشد. بعنوان مثال قارچ آمانیتا موسکاریا (Amanita muscaria) یا کلاهک قرمز و لکه های سفید و خوشرنگ حتی تا ساعتها پس از تغذیه تولید ناراحتی نکرده، ولی بعد از چند ساعت باعث ناراحتی های شدید روده ای و در نهایت مرگ می شود. این قارچها بنام فرشته مرگ یا فرشته فاسد کننده لقب یافته اند و اثر این قارچ و نیز قارچ هایی نظیر ایلودنس، لاکتاریوس، لرئوس، هلولا و آندودی مشابه اثر مار زنگی اعلام شده و تا بحال قربانیان زیادی نیز داده است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر