8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 49790
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1645

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مناسب ترين خودرو براي ايران

دانلود تحقیق درمورد مناسب ترين خودرو براي ايران

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد مناسب ترين خودرو براي ايران

با دانلود تحقیق در مورد مناسب ترين خودرو براي ايران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مناسب ترين خودرو براي ايران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مناسب ترين خودرو براي ايران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مناسب ترين خودرو براي ايران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:29 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

انسان از بدو پيدايش خود پيوسته در حال مسافرت و جابجايي از يك مكان به مكاني ديگر بوده است بدين منظور ازچهارپاياني همچون اسب و شتر و غيره استفاده مي‌كردكه متأسفانه مستلزم صرف وقت و هزينه هاي فراوان بود و خطرات فراواني را به همراه داشت . لذا باتوجه به اهميت اين سه موضوع يعني :

1- نياز به جابجايي،2- ارزش زمان، 3- آسايش و راحتي، به طراحي وسيله‌اي پرداخت كه بعدها خودرو نام گرفت و تأثير شگرفي در صنعت جهان گذاشت، بطوريكه در حال حاضر شاهد  تنوع بسيار زياد اين صنعت هستيم .

با توجه به كاربرد بسيار بالاي خودرو در كشور و استفاده از آن بعنوان يك ابزار ضروري، و با در نظر گرفتن شرايط مختلف اقتصادي اجتماعي منابع معدني منابع نفت و گاز ومنابع انساني موجود در كشور بايستي درصدد طراحي و ساخت، يا انتخاب يك خودروي بهينه از ميان خودروهاي موجود در كشور باشيم تا بتواند در شرايط مختلف آب وهوايي كشور ما كارآمد باشد و با  توجه به وضعيت اقتصادي جامعه قيمت آن در حدي باشد كه اكثريت طبقات مختلف جامعه قادر به خريد آن باشند .

لذا با توجه به موارد ذكر شده در بالا و خصوصياتي كه در مراحل ديگر پروژه قيد خواهدشد نياز به طراحي و ساخت يك خودرو با شرايط بيان شده الزامي است .

2- طراحي وساخت يا ‌انتخاب يك خودروي مناسب براي ايران با درنظر گرفتن شرايط زير :

الف ) مقرون به صرفه باشد بطوريكه اكثريت طبقات مختلف جامعه بتوانند از آن استفاده كنند .

  ب ) دارا بودن مقاومت و شرايط ايمني مناسب .

  ج ) از لحاظ زيست محيطي مطابق با استانداردهاي روز جهاني باشد .

   د ) داراي نمايندگي و خدمات پس از فروش باشد.

   ه ) از لحاظ زيبايي مطابق سليقه ايرانيان باشد.

   و ) هزينه مصرف سوخت پايين باشد.

3- خصوصيات طراحي وساخت يا انتخاب:

اكنون با توجه به مراحل قبل(تشخيص نياز و تعريف هدف)خصوصيات طرح را بصورت زير مورد بررسي قرار مي دهيم :

3-1 كاهش هزينه توليد و طراحي :

كاهش هزينه توليد و طراحي از عوامل مؤثر در اجراي طرح است . به منظور توليدي اقتصادي همواره  نظر براين بوده است كه در يك بازار رقابتي هزينه‌هاي توليد با ميزان محصولات برابر شود .

3-2 مسائل زيبايي شناختي :

زيبايي ظاهري خودرو يكي از مسائل مورد توجه طراحان صنعتي است . با عنايت به اينكه شكل ظاهري خودرو عامل مؤثري در جلب مشتري و رونق بازار فروش خودرو، در صنعت رقابتي است، طراحان صنعتي بايستي يشترين توجه و سرمايه‌گذاري را در اين زمينه بكاربرند .

- فرم و رنگ : لحاظ نمودن تنوع فُرم و رنگ خودرو برطبق ذوق و سليقة مشتري يكي از مسائل مهم در بازار فروش خودرو بوده و از جمله عواملي است كه باعث پايداري و طول عمر خودرو و همچنين رضايت مشتري از خودرو مي‌باشد.

3-3 آسايش و راحتي سرنشين :  

آسايش و راحتي سرنشين عامل مهم ديگري است كه در طراحي مورد توجه قرار مي گيرد . خوردو براساس يكسري از فاكتورهاي انساني طراحي مي شود . در  اين زمينه طراحان ، اطلاعاتي آماري از فاكتورهاي انساني داشته و طراحي را طبق اين اطلاعات انجام مي دهند .

3-4 كاهش انواع آلودگي :

اين موضوع هم يكي از خواسته هاي مورد توجه در طراحي است كه شامل آلودگيهاي شيميائي حاصل از احتراق و آلودگيهاي صوتي است و همواره هدف، كاهش اين آلودگيها است .

بيشترين آلودگيهايي كه از سوختن بنزين و يا محصولات فرعي آن در اتومبيل توليد مي‌شوند ارتباط بسيار نزديك با عملكرد و ساختار  مخزن سوخت كاربراتور اگزوز دارد كه بيش از 60% آلودگي از اگزوز مي باشد .

دستگاههاي كنترل آلودگي عبارتند از:

1-     دستگاه كنترل محفظه (‌كاربراتورها)

2-     دستگاه كنترل آلودگي سوخت تبخير شده

3-     دستگاه كنترل آلودگي اگزوز

4-     دستگاه كنترل آلودگي ارتفاع زياد

5-     دستگاه كنترل آلودگي مدار بسته

3-5 مسائل و نيازهاي فرهنگي قومي :

اين  موردنيز عامل مؤثر ديگري در طراحي است كه معمولاً به صورت هدفي در ابتداي كار طراحي تعريف مي شود . با توجه به اينكه طرح مورد استفاده چه گروهي قرار خواهد گرفت بايستي نيازمنديهاي آن گروه در طرح لحاظ شود .

3-6  نگهداري آسان با صرف هزينه كم :

طرح خودرو بايستي بگونه‌اي باشد كه بتوان به ساده‌ترين شكل از آن نگهداري كرد وتعميرات آن با صرف كمترين هزينه و ساده ترين شكل ممكن امكان پذير باشد .

3-7  نقش فرهنگ جامعه و طراحي صنعتي :

يك طراح از نظر فرهنگي مي تواند :

الف – بين خصوصيات ذاتي يك خودرو و خصوصيات فرهنگي جامعه يك ارتباط بوجود آورد .

ب – باعث تقويت شدن رقبت مشتري به استفاده از خودروي داخلي شود .

ج – با استفاده از طراحي‌هاي مختلف خودرو بتواند باعث آسايش افكار عمومي در انتخاب خودروي دلخواه باشد .

د – در تغيير رفتارها، سليقه‌ها و سطح علمي و تجربي استفاده كنندگان در رابطه با خودرو تأثيرگذار باشد .

3-8  مسائل فني :

مسائل فني، ‌ارتباطي مستقيم و متقابل با فرم و  عملكرد خودرو دارد، در اين راستا يك طراح بايد داراي آگاهيهاي فني موردنياز باشد تا بتواند طرح خودرا برپايه دانش فني استوار كند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر