8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 49799
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1525

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد میکروسکوپ TEM

دانلود تحقیق درمورد میکروسکوپ TEM

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد میکروسکوپ TEM

با دانلود تحقیق در مورد میکروسکوپ TEM در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق میکروسکوپ TEM را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق میکروسکوپ TEM ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد میکروسکوپ TEM

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:31 صفحه

قسمتی از فایل:

اساس عملکرد میکروسکوپ انتقال الکترونی (Transmission Electron Microscope) که به اختصار به آن TEM گویند مشابه میکروسکوپ های نوری است با این تفاوت که بجای پرتوی نور در آن از پرتوی الکترون استفاده می شود. آنچه که می توان با کمک میکروسکوپ نوری مشاهده کرده بسیار محدود است در حالی که با استفاده از الکترونها بجای نور، این محدودیت از بین می‌رود. وضوح تصویر در TEM هزار برابر بیشتر از یک میکروسکوپ نوری است.
با استفاده از
TEM می توان جسمی به اندازه چند انگستروم (10 -10 متر) را مشاهده کرد. برای مثال می‌توانید اجزای موجود در یک سلول یا مواد مختلف در ابعادی نزدیک به اتم را مشاهده کنید. برای بزرگنمایی TEM ابزار مناسبی است که هم در تحقیقات پزشکی، بیولوژیکی و هم در تحقیقات مرتبط با مواد قابل استفاده است.
در واقع
TEM نوعی پروژکتور نمایش اسلاید در مقیاس نانو است که در آن پرتویی از الکترون ها از تصویر عبور داده می شود. الکترون هایی که از جسم عبور می کنند به پرده فسفرسانس برخورد کرده سبب ایجاد تصویر از جسم بر روی پرده می شوند. قسمت های تاریک تر بیانگر این امر هستند که الکترون های کمتری از این قسمت جسم عبور کرده اند (این بخش از نمونه چگالی بیشتری دارد) و نواحی روشن تر مکانهایی هستند که الکترون از آنها عبور کرده است (بخش های کم چگال تر).
وضوح این میکروسکوپ 2/0 نانومتر است که در حد اتم است (بیشتر اتم ها ابعادی تقریبا برابر 2/0 نانومتر دارند). با این نوع میکروسکوپ حتی می توان نحوه قرار گرفتن اتمها در یک ماده را بررسی کرد.

 

 

 

 

 

 

تصویر میکروسکوپی  از برش  عرضی زنبق

مشخصات گياه‏شناسى

رنگ گل‏ها نامحدود است. از بنفش تا سفيد، آبى كمرنگ، نارنجى و يا مخلوطى از همه گل‏ها. برگ‏ها در زنبق‏هاى امروزى بلندند و ساقه‏هاى گل‏دهنده (گل‏آذين) از ميان آنها خارج مى‏شود. در زنبق‏هاى وحشى برگ‏ها و ساقه‏ها بسيار كوتاهند.

داشتن ساقه‏هاى زيرزمينى غده‏مانند مهم‏ترين خصوصيت خانواده زنبقيان است. ازدياد زنبق نيز به وسيله جدا نمودن همين غده‏ها و كاشت مجدد آنها صورت مى‏گيرد.

خاك

زنبق علاقه وافرى به خاك‏هاى خنثى يا قليايى و سبك و قابل نفوذ دارد. اضافه نمودن قدرى آهك به خاك‏هاى اسيدى كيفيت خاك را بهبود مى‏بخشد.

براى كاشت زنبق در گلدان دو قسمت شن و ماسه، يك قسمت خاك باغچه و يك قسمت خاكبرگ را مخلوط نموده و بستر كاشت را آماده كنيد.

كاشت باغچه‏اى

براى كاشت زنبق قبل از هر چيز علف‏هاى هرز را از زمين خارج كنيد. قدرى كود پوسيده حيوانى يا خاكبرگ را در زمين ريخته و به وسيله بيل يا بيلچه خاك را زير و رو نموده و بعد از تميز نمودن زمين از سنگ‏ها و كلوخه‏ها آن را به صورت صاف يكنواخت در آوريد.

ازدياد زنبق

ابتدا زمين را آبيارى كنيد تا ساقه‏هاى زيرزمينى به آسانى از خاك خارج شوند. سپس غده‏ها را از خاك بيرون آورده به چند قسمت تقسيم كنيد. هر يك از اين غده‏ها را در گودالى به عمق هشت سانتى‏متر و به فاصله ده سانتى‏متر از يكديگر بكاريد.

روى غده‏ها را با خاك نرم و برگ‏هاى خشك بپوشانيد. بعد از كاشت غده‏ها باغچه را آبيارى كنيد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر