10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50420
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1550

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد پروژه برق

دانلود تحقیق درمورد پروژه برق

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد پروژه برق

با دانلود تحقیق در مورد پروژه برق در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پروژه برق را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پروژه برق ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پروژه برق

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:76 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه           ...................................................................       

فصل اول     آب به عنوان منبعي جهت توليد انرژي الكتريكي

فصل دوم     طراحي و ساخت شير پروانه اي

فصل سوم    طراحي و ساخت توربين

فصل چهارم     طراحي و ساخت ژنراتور

فصل پنجم        ترانسفورماتور –با س داكت

فصل ششم        معرفي برخي ازتست‌ها وتابلوهاي كنترلي واحدهاي نيروگاه

 

 

 

 

 

 

مقدمه  :

دستاوردهاي پروژه ملي كارون 3

با توجه به محدوديت هاي توپو گرافيك و تكنيكي سهم توليد انرژي بوسيله نيروي آب در جريان هم اكنون حدود 25% است. اين ميزان در كشور ما حدود 5% است اما با توجه به پتانسيل طبيعي و دانش و تجربه ساليان اخير امكان توسعه آن تا 40%  نيز وجود دارد.

نيروگاه 2000MW مگاواتي كارون 3 نقش عمده اي را در اين زمينه بر عهده دارد. اين نيروگاه علاوه بر تامين 4172 ميليون كيلو وات ساعت انرژي ساليانه در زمان اوج مصرف برق بار پيك شبكه را تامين مي‌كند، متوازن كننده توان راكتيو جهت بهبود ضريب توان انرژي الكتريكي شبكه سراسري برق كشور است و وظيفه كنترل فركانس برق سراسري را بر عهده دارد كه از لحاظ اين موارد در بين نيروگاههاي موجود در كشور منحصر به فرد است. با توجه به اهميت پروژه ملي سد و نيروگاه كارون 3 ضمن در اختيار قرار گرفتن دانش روز دنيا و استفاده از تجربيات شركت هاي معتبر بين المللي از تمام پتانسيل داخلي جهت برنامه ريزي و كنترل و مديريت پروژه استفاده شده است.

 تاريخچه طراحي و ساخت نيروگاه آبي كارون 3

سد و نيروگاه كارون 3 در استان خوزستان بر روي رودخانه كارون و در فاصلهkm 140هوايي شمال شرق اهواز واقع شده است.  نوع سد كارون 3 بتني نازك دو قوسي است. طول تاج سد 462  متر و ارتفاع آن از پي 205 متر است. آغاز فعاليت هاي ساختماني اصلي كارون3 در سال1377  بوده و نصب تجهيزات نيروگاهي اين پروژه از اسفند ماه 1377 آغاز شده است، احداث اين سد باعث بوجود آمدن درياچه اي به وسعت48Km.m و حجمي در حدود3 ميليارد مي شود.

 هدف اصلي اين پروژه توليد انرژي الكتريكي با استفاده از نيروي آب است،  با توجه به شرايط توپوگرافي منطقه، نيروگاه كارون 3 زيرزميني طراحي شده و در تكيه گاه راست و حدود m400 پائين تر از محور سد ، در دل صخره هاي سخت زاگرس واقع شده است.

 دو پارامتر اصلي در شناخت و طراحي يك نيروگاه آبي متوسط حجم عبوري آب رودخانه و اختلاف ارتفاع آب بين درياچه سد و پاياب نيروگاه است. پس از محاسبات صورت گرفته و با توجه به اهداف سد و نيروگاه كارون 3 نهايتا ظرفيت كل 2040 مگاوات با 8 واحد 255 مگاواتي بهترين گزينه ممكن تشخيص داده شد.

در پروژه سد و نيروگاه كارون 3 اختلاف ارتفاع خالص بين مخزن سد با پاياب حدود 161متر وdb عبوري آب از هر واحد است. آبگير نيروگاه كه در سمت راست بدنه سد واقع شده اولين سازه ايست كه وظيفه كنترل و هدايت آب را در مسير نيروگاه بر عهده دارد، اين سازه به تونل آبگير با قطر12.6 متر متصل است. يكي از اين تونل‌ها جهت طرح توسعه نيروگاه در آينده پيش بيني شده و هم اكنون در طول200 متري مسدود است. هر يك از دو تونل بتني آبگير در يك دو راهي به يا بي‌فوركيشن به دو تونل آب‌بر با فطر9.5 متر تبديل مي‌شود. در مسير اين دو تونل آب بعد از عبور از موقعيت دريچه هاي‌اضطراري وارد شفت‌هاي عمودي مي شود. در انتهاي شفت‌هاي عمودي 4 تونل آب بر هريك با رسيدن به يك دو راهي ديگر تبديل به دو تونل با پوشش فلري بنام پنستاك با قطر 5 متر مي شود. و آب پس از طي مسيري نزديك به 600 متر به اولين تجهيزات اصلي نيروگاه يعني شيرهاي ورودي مي‌رسد. آب پس از گذشتن از شيرهاي ورودي به توربين مي‌رسد و با به چرخش در آوردن توربين باعث به حركت در آوردن بخش متحرك ژنراتور مي‌شود. آبي كه از ميان پره‌هاي توربين گذر كرده بوسيله لوله مكش يا درافت تيوب از توربين خارج شده از طريق تونل‌هاي پاياب به رودخانه هدايت مي‌شود  .     

 

 

 

 

 

 

 

                                              

 

 

 

                                              

 

 

 

 

فصل اول

 

 

آب به عنوان منبعي جهت توليد انرژي الكتريكي

 

 

 

 

 

 

 

 

10,000 تومان