6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 53910
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1835
  • تعداد فروش: 34

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ژیمناستیک

دانلود تحقیق درمورد ژیمناستیک

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد ژیمناستیک

با دانلود تحقیق در مورد ژیمناستیک در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ژیمناستیک را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ژیمناستیک ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد ژیمناستیک

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

فهرست مطالب:

ژیمناستیک... 2

اطلاعات عمومی.. 2

ژیمناستیک ریتمیک... 5

َژیمناستیک ریتمیک ، II 7

هماهنگی : 7

اعتماد به نفس : 7

انضباط : 8

خلاقیت : 8

ابزارها در ژیمناستیک ریتمیک : 8

طناب : 8

حلقه : 9

توپ : 9

میل : 9

روبان : 10

ارزشيابي برنامه هاي پارالل.. 10

ارزشيابي برنامه هاي پرش خرک.. 12

ارزشيابي برنامه هاي خرک حلقه. 16

گروههای حرکتی خرک حلقه شامل: 17

ارزشيابي برنامه هاي حرکات زميني.. 18


ژیمناستیک

 

 

اطلاعات عمومی

ژيمناستيک نخستين بار و بطور غير رسمي در سال 1352 توسط شخصي به نام امان اله پادگرني که يک روسي بود به ايران آورده شد . پادگرني در ورزشهاي دبستاني ، با حرکات ريتميک و ژيمناستيک ، کار خود را در شهر تبريز آغاز نمود . وي از همان ابتداي کار با مقاومت و کارشکني برخي از اهالي مجبور به ترک محل و حضور در تهران شد . در تهران نيز افرادي چون محمود اسحاقي ، مير احمد صفوي و عده اي ديگر براي نخستين بار ژيمناستيک را آغاز کردند . فعاليتهاي اوليه ژيمناستها در محل غورخانه ، پارک شهر فعلي انجام مي‌شد . بعدها در استان خراسان استاد علي يزاداد دکتر بنايي و منوچهر مهران در آن خطه ژيمناستيک را پي گرفتند . آقاي سپاس پور اولين سرپرست فدراسيون ژيمناستيک بود که در سال 1321 تنها به مدت 3 ماه عهده دار اين مسئوليت شد . پس از وي نصرت اله حاج عظيمي به عنوان نخستين رئيس فدراسيون آغاز به کار کرد . روساي بعدي فدراسيون تا به امروز در مسئوليتهاي محوله تا حد توان به تلاش و کوشش پرداخته‌اند .

ورزش ژيمناستيک تبلوري از حرکات بسيار زيباي انسان است که قدرت ، استقامت ، انعطاف و زيبايي اندام را در انسان به وجود مي‌آورد . تحرک و زيبايي اين ورزش نه تنها موجب گرايش تعداد بيشتر ورزشکاران گرديده ، بلکه تماشاچيان زيادي را نيز به خود جذب نموده است . ورزش ژيمناستيک در دو بخش انجام مي‌شود : بخش حرکات زميني يا حرکاتي که روي تشک مخصوص صورت مي‌گيرد و بخش حرکاتي که بر روي وسايل انجام مي‌شود. در حرکات بر روي وسايل مي‌توان از دارحلقه، بارفيکس ،پارالل،چوب موازي، خرک حلقه و خرک پرش نام برد.

مسابقات ژيمناستيک در طي دو مرحله انجام مي‌گيرد ، مرحله اول شامل حرکات اجباري برروي وسايل مي‌باشد و در مرحله دوم برنامه ژيمناستيک اختياري بوده و هر ورزشکار مي‌تواند برنامه ابداعي خود را ارائه دهد.

فضاي مورد نياز براي رقابتهاي ژيمناستيک به قرار زير است :

اندازه رسمي تشک براي حرکات زميني 12 ×12 متر ، در يک محوطه 14 ×14 متر مي‌باشد . ديگر وسايل ژيمناستيک هر يک نياز به سطحي برابر 36 متر مربع دارد و براي پرش از روي خرک نيز يک مسير يه عرض 1 متر و طول حداقل 25 متر مورد نياز است . قسمتهاي مختلف اين ورزش در مجموع سطحي برابر 5/47 ×23 متر را اشغال مي‌کند.

در سالنهاي ژيمناستيک با توجه به قرارگيري وسايل در قسمتهاي مختلف ، تماشاچيان ممکن است از اطراف سالن شاهد هر يک از رشته هاي اين ورزش باشند . با توجه به افزايش قابل ملاحظه تعداد تماشاچي اين ورزش در سالهاي اخير ، گنجايش تقريبي 10000 نفر براي سالن اصلي مسابقات توصيه مي‌شود.

تجهيزات مورد نياز :

- خرک حلقه

- خرک پرش

- ميله بارفيکس

- پارالل

- دارحلقه

- ميله موازي

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر