6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54084
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1611

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تكنولوژي ذخيره و بازيابي اطلاعات توسط اشعه ليزر

دانلود تحقیق درمورد تكنولوژي ذخيره و بازيابي اطلاعات توسط اشعه ليزر

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد تكنولوژي ذخيره و بازيابي اطلاعات توسط اشعه ليزر

با دانلود تحقیق در مورد تكنولوژي ذخيره و بازيابي اطلاعات توسط اشعه ليزر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تكنولوژي ذخيره و بازيابي اطلاعات توسط اشعه ليزر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تكنولوژي ذخيره و بازيابي اطلاعات توسط اشعه ليزر ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد تكنولوژي ذخيره و بازيابي اطلاعات توسط اشعه ليزر

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

 تكنولوژي ذخيره و بازيابي اطلاعات توسط اشعه ليزر:

تكنولژي ذخيره وبازيابي اطلاعات توسط تابش اشعه ليزر يكي از جديد ترين روشهاي ذخيره وبازيابي داده هاست.دراين روش باتابش اشعه روي سطح ديسك حفره هاي ميكروسكپي به وجود مي آيد كه وجود يا عدم وجود حفره در يك محل به منزله يك يا صفر است.ديسكهاي نوري از يك صفحه فلزي بسيار نازك و درخشان تشكيل شده است كه سطح آن با پلاستيك پوشيده شده است.

 

‌‌‌ديسك فشرده

صفحه هاي فشرده از سال 1985 به بازار عرضه شد و از آن تاريخ تاكنون توليد و فروش آن با شتاب حيرت انگيزي افزايش يافته است از ديسك فشرده كه به سي دي رام نيز مشهود است و ديسك نوري براي ذخيره و بازيابي حجم زياد اطلاعات استفاده ميشود. در ابتداي بهره گيري از اين ماده ، اطلاعات ثبت شده روي آن قابل تعويض و پاك شدن نبود و از نوع حافظه ثابت محسوب ميشد اما در حال حاضر ديسكهاي فشرده اي به بازار آمده است كه قابليت ضبط مجدد را دارا است. ديسك فشرده علاوه بر اطلاعات، داراي نرم افزاري است كه چگونگي استفاده از اطلاعات ثبت شده بر روي ديسك را به كامپيوتر فرمان ميدهد . براي استفاده از اين ديسكها علاوه بر كامپيوتر بايد ديسك گردان نيز داشته باشيم. ديسك فشرده يكي از پديده هاي تكنولوژي اطلاعات است كه به سرعت تكامل يافته و بخصوص در كتابخانه ها و آرشيوها كاربرد زيادي پيدا كرده است.

نظام ذخيره نوري و استفاده از تكنولوژي ليزري اين امكان را ميسر ميسازد كه بتوان مقادير زيادي اطلاعات را بدون نياز به فضاي زياد ذخيره كرد. از مزيت هاي اين نظام آن است كه نسخه هاي تكثيرشده به طريق ليزر، صرف نظر از دفعات نسخه برداري عيناً شبيه به نسخه اصلي است.

 

اشكال گوناگوني از نظامهاي ذخيره نوري در دسترس است. همچون ليزر ويژن ، ديسكهاي صدا، ديسكهاي فشرده با حافظه فقط خواندني و Worm[26], VCD, CDI, CDG, DVI, DVD, CD-Rom, CD-R, D-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RAM, DVD-RW, DVD-R/W, DVD-Video ... كه چند مورد از اين مواد به اختصار معرفي ميكنم.

الف. ليزر ويژن:

ديسكهاي معمولاً نقره اي رنگ با 12 اينچ ( 20 سانتي متر) قطر و 4/3 ميلي متر ضخامت و سوراخي مركزي به قطر 35 ميلي متر كه ظرفيت ذخيره سازي آن بسيار بالاست. امكان ضبط استريو و انتخاب دو زبان متفاوت به لحاظ وجود دو كانال صوتي از ويژگيهاي اين روش است.

ب. ديسكهاي صدا

كه براي ضبط و پخش موسيقي متداول است. ديسكهاي نقره اي رنگ با قطر 5 اينچ كه حداكثر زمان پخش آن تقريباً يك ساعت است و نيز در اندازه كوچكتر با قطر 3 اينچ نيز وجود دارد. در اين ديسكها فقط بر روي يك طرف صفحه اطلاعات ذخيره ميشود.

ج. ديسكهاي فشرده با حافظه فقط خواندني:

اين ديسكها از نظر اندازه و ظاهر مشابه ديسكهاي صدا هستند و براي ذخيره اطلاعات و بازيابي آن از طريق كامپيوتر به كار ميرود و كاملاً ديجيتالي است. ظرفيت اين ديسك در حدود 600 مگابايت اطلاعات و معادل حدود 250 هزار صفحه متن است . ضبط توسط توليد كننده انجام ميشود و استفاده كننده نميتواند در آن تغييري ايجاد كند نوعي از اين ديسكها Worm نام دارد . از انواع ديگر ديسكها ويدئو ديسك است كه در بخش مواد ديداري توضيح داده شد. از آنجا كه دي.وي.دي. گام تكامل بعدي سي.دي رامها است و گنجايش حجم عظيم اطلاعات را دارند به توضيح مفصل اين نوع سي.دي ها ميپردازيم:

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر