7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54272
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1458

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بهداشت رواني

دانلود تحقیق درمورد بهداشت رواني

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد بهداشت رواني

با دانلود تحقیق در مورد بهداشت رواني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بهداشت رواني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بهداشت رواني ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد بهداشت رواني

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

بهداشت رواني (Mental Health)

 

نگاه کلي

  • کلمه بهداشت رواني چقدر براي شما آشناست؟
  • چه ارتباطي بين بهداشت رواني و اختلالات رواني وجود دارد؟
  • چگونه مي‌توانيم بهداشت رواني خود را حفظ کرده يا بهبود ببخشيم؟

واژه بهداشت (Health) و سلامتي هميشه انسان را در طول تاريخ به خود مشغول کرده است. تدوين برنامه‌هاي تربيتي بهداشتي براي حفظ سلامتي و مطالعه ، جلوگيري و درمان بيماريها نمونه‌اي از اين اقدامات بشري است. بهداشت در يک تقسيم کلي به دو نوع "بهداشت جسمي" و "بهداشت رواني" تقسيم مي‌شود. ولي آنها همپوشي‌هاي زيادي را با هم دارند (بر يکديگر تاثير مي‌گذارند.

بهداشت رواني از آن جهت که رابطه مستقيمي با "عملکرد فردياجتماعي" و آسيب‌هاي رواني اجتماعي" دارد، از اهميت زيادي برخوردار است و اين اهميت باعث تدوين و اجراي برنامه‌هاي متعدد بهداشت رواني در سه بعد " پيشگيري ، درمان و توانبخشي" مي‌شود اين سه بعد در برگيرنده تمام اهداف و فعاليت‌هاي بهداشت رواني است.

مقدمه

انسانها در گروههاي اجتماعي متنوعي زندگي مي‌کنند و فعال هستند. در اين شرايط عجيب نيست که بسياري از مسائل احساسي و عاطفي آنها از روابط مخدوش شده اين گروهها ناشي مي‌شود. با پي بردن به اهميت روز افزون روابط اجتماعي و ميان فردي در سالهاي اخير بجاي توجه به عوامل درون شخصي توجه به عوامل حاکم ميان افراد گروههاي اجتماعي از اهميت بيشتري برخوردار شده است. و بر اين اساس در محيط بيمارستانهاي رواني ، کلينيکها ، دفاتر مشاوره و روان درماني و ... به شکل بنديهاي گروهي توجه خاص مبذول مي‌شود. امروزه انواع شيوه‌هاي گروه درماني از جمله متداولترين شيوه‌هاي روان درماني هستند. در مقابل گروه درماني ، روان درماني انفرادي قرار دارد.

تاريخچه گروه درماني

استفاده منظم از گروه‌ها در روان درماني پديده نسبتا تازه‌اي است. هر چند التيام يابي گروهي سابقه‌اي به قدمت تاريخ دارد که نمونه‌هاي بارز آن را در تعاليم مذهبي مي‌توان مشاهده کرد. ژوزف پرات (1974) پزشک اهل بوستون را اغلب پدر گروه درماني مي‌دانند، در آغاز قرن بيستم ژوزف پرات مسأله گردهم آوري بيمارن معلول و آموزش جنبه‌هاي پزشکي بيماري آنها بطور دسته جمعي را مطرح ساخت. او صرف نظر از کار تعليم

7,000 تومان