7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54455
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1400
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد اثربخشی مهارت‌های فراشناختی بر توانایی‌های شناختی و سبک‌های یادگیری دانش آموزان

دانلود مقاله درمورد اثربخشی مهارت‌های فراشناختی بر توانایی‌های شناختی و سبک‌های یادگیری دانش آموزان

0 1.4k
دانلود مقاله درمورد اثربخشی مهارت‌های فراشناختی بر توانایی‌های شناختی و سبک‌های یادگیری دانش آموزان

با دانلود مقاله در مورد اثربخشی مهارت‌های فراشناختی بر توانایی‌های شناختی و سبک‌های یادگیری دانش آموزان  در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله اثربخشی مهارت‌های فراشناختی بر توانایی‌های شناختی و سبک‌های یادگیری دانش آموزان  را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله اثربخشی مهارت‌های فراشناختی بر توانایی‌های شناختی و سبک‌های یادگیری دانش آموزان  ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد اثربخشی مهارت‌های فراشناختی بر توانایی‌های شناختی و سبک‌های یادگیری دانش آموزان

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:9 صفحه

قسمتی از فایل:

چکیده

پژوهش حاضر با هدف اثربخشی مهارت‌های فراشناختی بر توانایی‌های شناختی و سبک‌های یادگیری دانش آموزان نارساخوان انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانش آموزان نارساخوان مراجعه کننده به مراکز آموزشی و بالینی شهر تهران تشکیل دادند. تعداد30 نفر با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب، و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گروه کنترل (15 نفر) قرار گرفتند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه سبک یادگیری کلب (1971) و پرسشنامه تواناییهای شناختی نجاتی(1392) و روش تجزیه و تحلیل داده ها تحلیل کواریانس بود. نتایج نشان داد مهارت‌های فراشناختی بر توانایی‌های شناختی و سبک‌های یادگیری موثر بوده است. در نتیجه مهارت‌های فراشناختی به عنوان یک روش موثر، مفید و زود بازده در توانایی‌های شناختی و سبک‌های یادگیری دانش آموزان نارسان خوان است.

واژگان کلیدی: مهارت‌های فراشناختی، توانایی‌های شناختی، سبک‌های یادگیری، دانش آموزان نارساخوان.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                            

مقدمه

اختلال یادگیری از اختلال‌های شایع دوران کودکی و شایع ترین اختلال یادگیری، اختلال خواندن است (انجمن روانپزشکی آمریکا، 2013؛ ترجمه سید محمدی، 1393). در این اختلال فرد به رغم آموزش متعارف، هوش کافی و وجود امکانات اجتماعی-اقتصادی در خواندن مشکل دارد. فرد نارساخوان ممکن است در تبدیل نمادهای نوشتاری به گفتاری (خواندن) و گفتاری به نوشتاری (هجی کردن و نوشتن) مشکل داشته باشد (برینگر[1] و همکاران، 2008). شیوع اختلال خواندن در پسران بیش از دختران است. بررسی‌های آماری نشان می‌دهند که بیش از 80 درصد دانش آموزان نارسا خوان پسر هستند و پژوهشگران معتقدند که منشاء بیش از 25 درصد از افت تحصیلی کودکان دبستانی نارسا خوانی است. ابتلا به اختلال یادگیری باعث ایجاد مشکلات متعدد در زمینه‌های اجتماعی، هیجانی و تحصیلی می‌شود (فریلیچ و شتمن[2]، 2010). این مشکلات که عمدتاً از مسایل عصبی ناشی می‌شود، به شکست‌های تحصیلی منجر شده و به تبع آن اضطراب، افسردگی و یا اختلال در عزت نفس پیش می‌آید (مک برایر

7,000 تومان