7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54536
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 2116
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد تاثیر گمرک الکترونیک بر صادرات و بازرگانی در گمرک استان لرستان

دانلود مقاله درمورد تاثیر گمرک الکترونیک بر صادرات و بازرگانی در گمرک استان لرستان

0 2.1k
دانلود مقاله درمورد تاثیر گمرک الکترونیک بر صادرات و بازرگانی در گمرک استان لرستان

با دانلود مقاله در مورد تاثیر گمرک الکترونیک بر صادرات و بازرگانی در گمرک استان لرستان در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله تاثیر گمرک الکترونیک بر صادرات و بازرگانی در گمرک استان لرستان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله تاثیر گمرک الکترونیک بر صادرات و بازرگانی در گمرک استان لرستان  ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد تاثیر گمرک الکترونیک بر صادرات و بازرگانی در گمرک استان لرستان

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

چکیده

گمرک الکترونیک را میتوان نتیجه فناوری اطلاعات دانست که بهره گیری از آن منجر به گسترش  خدمات و بالا رفتن سطح رضایت،کاهش زمان تلف شده و راحتتر نمودن رویه های گمرکی و جایگزینی  مناسب برای رویه های کاغذی دانست. پژوهش حاضر در نظر دارد که تاثیر گمرک الکترونیک بر  صادرات و بازرگانی در گمرک استان لرستان را مورد بررسی قرار می دهد. مطالعه در این پژوهش تعداد  05 نفر از کارشناسان گمرک استان لرستان هستند .روایی و اعتبار پرسشنامه سنجیده شده است، به  منظور سنجش پایایی ابزار تحقیق از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. و در این پژوهش از نرم  افزار لیزرل بهره گرفته ایم. نتیجتا اینکه پس از بررسی نتایج آزمون ها در مورد فرضیه های تحقیق  فرضیه های تاثیر گمرک الکترونیکی بر عواملی از جمله: ترخیص فوری کالا، تجارت بدون مرز ، افزایش  سرعت گردش موجودی و مالی صادر کنندگان، تسهیل مراحل گمرکی و تسهیل خدمات تایید میشود  و فرضیه تاثیر گمرک الکترونیک بر افزایش دقت در ریسک در امور گمرکی رد میشود.

کلید واژه ها: گمرک الکترونیک ،بازرگانی،صادرات،واردات

مقدمه

گمرک به عنوان تنظیم کننده جریان تجارت خارجی کشور برای اجرای وظایف قانونی خود نیاز به نوین سازی دارد.واژه گمرک نوین که  نخستین بار از سوی دکتر عباس معمارنژاد،رئیس کل گمرک ایران به کار گرفته شد دارای ویژگی هایی است که عالوه بر ارتفاع صد  درصدی جایگاه دروازه بان اقتصادی کشور به بالاترین سطح خدمت رسانی و نقش آفرینی در زنجیره تجارت خارجی،،قابلیت و امکان  برقراری ارتباط و همکاری آنالین گمرک ایران با سازمان های بین المللی مرتبط با مباحث تجاری و گمرکی را فراهم می سازد. امروزه فناوری اطلاعات تاثیر خود را بر جنبه های مختلف زندگی انسان گذارده است .این تاثیرات به گونه ای است که  شاهد تغییرات اساسی درسبک زندگی در جوامع بشری هستیم.فناوری اطلاعات در ساختار های مختلفی که انسان ها از آن بهرمند  هستند نیز تاثیر گذار بوده است.مفاهیمی مانند ،دولت الکترونیک،بانکداری الکترونیک ازاین گونه اند. گمرک نیز به عنوان یکی از  سازگارهای اصلی مبادالت بین المللی ازتاثیر فناوری اطلاعات بی بهره نبوده است.اصطلاح گمرک الکترونیک نیز حاصل تاثیر فناوری  اطلاعات در این حوزه است. همکاری گمرکی،گمرک را چنین تعریف نموده است:"گمرک ازمانی است دولتی که. مسئول اجرای قانون گمرک و وصول حقوق و عوارض ورودی و صدوری و همچنین واردات،تزانزیت و صادرات کالا می باشد" این اصطلاح به هریک از قسمت های سازمان گمرک یا ادرات اصلی یا تابعه آن نیز اطالق می شود مثال در مورد مامورین گمرک،حقوق و عوارض ورودی و صدوری و کنترل واردات یا صادرات یا امر دگری که در حدود عملیات گمرکی باشد نیز به کار می رود مثل: مامور گمرک،حقوق گمرکی  بخشی از تجارت بین المللی را صادرات کشورها تشکیل می دهد.در واقع یکی از راه های افزایش حصول ارز خارجی و در نتیجه توسعه  اقتصادی،صادرات کالا و خدمات می باشد. در ابتدای این پژوهش تعاریف مدل مفهومی به منظور درک  بیشتر معانی مولفه های مدل پرداخته ایم در ادامه هدف از تحقیق را بیان نموده ایم و فرضیه ها را به منظور تایید یا رد عنوان کرده و در  قسمت بعدی روشی که به وسیله آن داده ها را تجزیه و تحلیل کرده ایم را مطرح ساخته و نهایتا نتیجه گیری و پیشنهادات عنوان  نمودیم.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر