7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54546
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 2044

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد تغيير نگرش معماران ، از معماري سنتي تا امروز

دانلود مقاله درمورد تغيير نگرش معماران ، از معماري سنتي تا امروز

0 2k
دانلود مقاله درمورد تغيير نگرش معماران ، از معماري سنتي تا امروز

با دانلود مقاله در مورد تغيير نگرش معماران ، از معماري سنتي تا امروز در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله تغيير نگرش معماران ، از معماري سنتي تا امروز را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله تغيير نگرش معماران ، از معماري سنتي تا امروز ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد تغيير نگرش معماران ، از معماري سنتي تا امروز

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

فهرست مطالب :

چکيده 3

مقدمه. 4

اقليم معتدل و مرطوب... 7

اقليم گرم و خشک : 9

اقليم سرد و خشک.... 12

اقليم گرم و مرطوب... 13

نتيجه گيري.. 14

منابع. 15

 

 

 

 

 

 

 


چکيده

مقاله پيش رو به بررسي اجمالي و کاوشي کوتاه در شيوه ي رويارويي معماران سنتي ايران ، با مسائل اقليمي و زيست محيطي ميپردازد و با بيان نمونه هايي از راه حل هاي ارائه شده توسط اين دسته از معماران ، سعي دارد قياسي نسبي بين معماري اقليم گرا و شيوه فعلي معماري اماکن مسکوني برقرار سازد. هم چنين نسبت به بيان تفاوت نگرش معماران سنتي و مدرن در برابر مسائل اقليمي ميکند.

کلمات کليدي: معماري اقليمي، معماري سنتي، معماري همساز با طبيعت

مقدمه

ابتدا فرض کنيد در سال هايي دورتر از زمان حال ، مثلا دويست سال پيش ، به عنوان معمار در شهر يا روستايي زندگي ميکنيد. فعاليت شما معماري است . معماري منطبق با تعريفي که در زمان شما از آن ارائه شده است . شما فردي هستيد که خانه اي را طراحي و سپس اجرا ميکند. احتمالا پيشه پدر شما نيز معماري بوده است . حال سبک زندگي انسان ها در اين دوران را درنظر بگيريد. ميزان و شيوه ارتباط افراد با طبيعت را نيز تصور کنيد. احتمالا صبح که از خواب برخيزيد تا شب ، فعاليت هاي شما، شما را به سمتي سوق خواهد داد که ارتباطتان با طبيعت را تقويت ميکند. بررسي علل اين ميزان تاثيرپذيري از طبيعت در گذشته ، و عدم آن در زمان حال ، از مواردي نيستند که اين مقاله قصد دارد  به آن بپردازد. بلکه هدف آنست که رفتار يک معمار در چنين شرايطي را تا حد توان بررسي کنيم .

زماني که شما در بستر مذکور اقدام به طراحي بنا ميکنيد، شرايطي پيش رو داريد که احتمالا از ديدگاه شما محدوديت حساب نميشوند. براي نمونه ، توانايي استخراج سنگ هاي تراش خورده ي امروزي را از طبيعت نداريد. توانايي حمل مصالح از نقاط دور را هم نداريد. به علت وابستگي و هم بستگي با طبيعت نيز تمايل و قصد مقابله با آن نداريد. به اين موارد، مسائلي از قبيل : سنت ، گرايش هاي شديدتر مذهبي (نسبت به زمان حال )، وضعيت ناگزير آب و هوايي، تکنيک هاي اجرايي زمان خود، اصول ايستايي شناخته شده ، شيوه ي بروز فعاليت هاي انساني و ... را نيز اضافه کنيد. با اين اوصاف شما در شرايط بسيار متفاوت تري معماري ميکنيد. اين شرايط معماري منجر به بروز ويژگيهايي شده که معموره هاي قديمي را با طبيعت و اقليم خود همسازتر ميکند. وضعيتي که شايد بتوان گفت بناهاي سنتي را به معماري پايدار نزديک تر کرده است .

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر