8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54638
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1491

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد نقش بازارهای جهانی بر تولید یک کشور

دانلود مقاله درمورد نقش بازارهای جهانی بر تولید یک کشور

0 1.5k
دانلود مقاله درمورد نقش بازارهای جهانی بر تولید یک کشور

با دانلود مقاله در مورد نقش بازارهای جهانی بر تولید یک کشور در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله نقش بازارهای جهانی بر تولید یک کشور را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله نقش بازارهای جهانی بر تولید یک کشور ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد نقش بازارهای جهانی بر تولید یک کشور

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

بازار سرمایه زیربنای فعالیت‌های تجاری، صنعتی، دولتی و خصوصی و به مثابه پل ارتباطی بین پس اندازکنندگان انفرادی و نهادی، و سرمایه گذاران نیازمند وجوه است. در صورتی که سازوکارهای بازار سرمایه به صورت کارا تعبیر شود، نه تنها وجوه سرگردان مردم را به سرمایه گذاری‌های مولد تبدیل می‌سازد و رشد اقتصادی کشور را فراهم می‌نماید، بلكه موجب تخصیص بهینه وجوه مذکور می‌گردد. یعنی پروژه‌های سودآور و حیاتی تامین مالی خواهند شد و پروژه‌هایی که دارای ارزش منفی هستند یا بعبارت دیگر برای اقتصاد کشور حیاتی نیستند رد خواهند گردید. بنابراین وجود اطلاعات و داده‌های معتبر و قابل مقایسه در بازار سرمایه، افزایش حجم و توان تحلیلگران مالی، تدوین قوانین و مقررات ساده و اعتمادساز و همچنین بالابردن سطح فرهنگ پس انداز و ‌سرمایه‌گذاری می‌تواند موجب اعتلای بازار سرمایه و از اینرو کاهش نرخ تورم و حجم نقدینگی، بهبود محیط کسب و کار و در نهایت سبب رشد و توسعه اقتصادی کشور گردد. بازار سرمایه ایران در سیاست‌هاي کلي اصل 44 و قانون مربوط، برنامه چهارم توسعه و نیز در سیاست‌هاي کلي برنامه پنجم و همچنین سیاست‌های کلی «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» ابلاغی مقام معظم رهبری با رویكرد بهبود فضای کسب و کار مورد توجه جدي قرار گرفته است. بنابراین بررسی میزان کارآمدي این بازار و برآورده کردن انتظارات از آن، مستلزم شناخت تاثیر فضاي کسب و کار کشور بر آن و در مقابل اثرگذاري آن بر اصلاح و بهبود فضاي کسب و کار مي باشد، که در این مقاله سعی شده است به روش پیمایشی بررسی و به آن پرداخته شود. در این مقاله، نخست اهمیت بازار مالی و بازار سرمایه مورد بررسی قرار گرفته، سپس وضعیت بازار سرمایه در ایران توصیف شده است. دستاوردهاي مطالعاتي محققان، شاخص‌ها و عوامل موثر بر بازار سرمایه و فرصت‌هاي بهبود فضای کسب و کار در کشور در ارتباط با این عوامل مورد مطالعه قرار گرفته است. در بخش آخر، پیامد یک بازار سرمایه توسعه یافته از لحاظ دسترسي به سرمایه، نقدشوندگي، توزیع ریسک و هزینه سرمایه و تاثیر آن بر بهبود فضای کسب و کار کشور بررسی شده است.

چکیده

يافته‌های پژوهش نشان داد يکي از راهکارهاي بازار سرمايه، براي کمک به گسترش فضاي کسب و کار، فراهم کردن امکانات و تسهيلات لازم براي انتشار اوراق بهادار مختلف جهت تامين مالي طرح‌ها است. توسعه ابزارهاي سرمايه گذاري، نهادهاي لازم براي تسهيل فعاليت‌ها و عمليات بازار و نيز ايجاد بازارهاي فعال و پيشرفته براي انتشار و معاملات اوراق بهادار مختلف از ديگر راهکارهاي اساسي بازار سرمايه براي کمک به بهبود فضاي کسب و کار در اقتصاد ايران مي باشد.

واژگان کلیدي: بازار سرمايه، بازار پول، بازار مالی، فضای کسب و کار، رشد اقتصادی.

مقدمه و بیان مساله

بازارهاي پول، سرمايه، کالا و کار، چهار رکن اساسي اقتصاد کلان محسوب مي شوند. بازارهاي پول و سرمايه بخش مالي، و بازارهاي کالا و کار بخش واقعي اقتصاد را تشکيل مي دهند. بازارهاي پول و سرمايه واسطه وجوه بينپس اندازکنندگان و وام گيرندگان ياسرمايه گذارانمي باشند. بنابراين در بخش مالي اقتصاد هزينه تأمين وجوه سرمایه‌گذاری تعيين مي شود در حالي که در بخش واقعي اقتصاد، کالا و خدمات نيروي کار معامله شده و قيمت کالاها و خدمات و دستمزد نيروي کار مشخص می‌گردد.

بازار پول، بازار مطالبات کوتاه مدت (حداکثر تا يک سال) را شاملمي شود. به همين دليل سرعت گردش نقدينگي در اين بازار بسيار بالا بوده و منابع مالي کوتاه مدت با سررسيد کمتر از يک سال و با نرخ بهره بالا مورد معامله قرار مي گيرد. بانک‌هاي تجاري و تخصصي و ساير مؤسسات اعتباري غيربانکي مهمترين نهادهاي فعال در بازار پول به شمارميآيند. همچنين بانک مرکزي به منظور تنظيم سياست‌هاي پولي در کوتاه مدت، با استفاده از ابزار «عمليات بازار باز» در بازار پول دخالت مي نمايد.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر