10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54924
  • فرمت فایل دانلودی : .rar
  • تعداد مشاهده : 1567
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود طرح جابر درمورد تغییر رفتار آهنربا بر اثر تغییر دما

دانلود طرح جابر درمورد تغییر رفتار آهنربا بر اثر تغییر دما

0 1.6k
دانلود طرح جابر درمورد تغییر رفتار آهنربا بر اثر تغییر دما

کاربر عزیز در اینجا بهترین طرح جابرین حیان با موضوع تغییر رفتار آهنربا بر اثر تغییر دما را برای شما قرار دادیم. این طرح جابر بهترین و با کیفیت ترین طرح جابر تغییر رفتار آهنربا بر اثر تغییر دما است. شما میتوانید با اطمینان این طرح جابر تغییر رفتار آهنربا بر اثر تغییر دما را با توضیحات کامل و عکس های متنوع و باکیفیت از سایت ما دانلود کنید. لازم به ذکر است که این فایل طرح جابر با موضوع تغییر رفتار آهنربا بر اثر تغییر دما در فرمت zip و با قیمت بسیار مناسب در دسترس است که این فایل zip شامل چند فایل word و همچنین عکسهای مرتبط با طرح  است.

 

نام فایل: طرح جابرتغییر رفتار آهنربا بر اثر تغییر دما

فرمت فایل: zip با کیفیت عالی

قسمتی از فایل:

 

تغییررفتار آهنربا بر اثر تغییردما:

همه ی آهنرباها همواره در شرایط ایده آل دمایی تعریف شده برای آنها، دارای حداکثر حالت مغناطیده با توجه به ظرفیت خود می باشند. قبل از مغناطش آهنربا، دامنه ها و حوزه های مغناطیسی آن کاملاً به صورت رندم کنار هم قرار گرفته اند تا میزان انرژی درونی و بیرونی ماده حداقل باشد. عمل مغناطش باعث می شود، که حوزه های مغناطیسی ماده، جهت گیری مشخصی داشته باشند. آهنرباهای دایم (با توجه به شکل هندسی، ناهمسانگردی، مکانیزم شیمیایی) در دمایی مشخص این جهت را در خود حفظ می کنند. در نظر بگیرید که ناهمسانگردی، در اینجا از همه ی موارد دیگر بیشتر در مقابل نیروی مغناطیسی مقابله می کند، و در نتیجه باعث یک نیروی مغناطیس زدا می شود.

 

چگونه یک آهنربا تثبیت حرارتی می شود؟چه موقع این کار را باید با آهنربا انجام داد وچه منافعی دارد؟ در حقیقت چه تغییری در آهنربا ایجاد می کند؟این عمل به این معناست که آهنربارادر طی زمانی مشخص در معرض حرارتی مشخص قرار دهیم. این روند برای آماده کردن آهنربا در برابر تغییرات برگشت ناپذیر (که در اثر افزایش دمای آهنربا اتفاق می افتد) می باشد.عمل تثبیت حرارتی در واقعاطمینانی برای آهنربا در مقابل دماهای بالا است. انجام این روند برای مواردی که آهنربامرتب در معرض حرارت است، واقعاً پیشنهاد می شود. در اصل 2 تغییر درآهنرباپس حرارت دیدن می تواندایجادشود:برگشت پذیروبرگشت ناپذیر. تغییرات مغناطیسی برگشت پذیر تنهادرزمانی که حرارت وجوددارد وباعث گرم شدن آنربا شده است،وجود داردوپس ازسردشدن آهنربا به طور کامل به حالت طبیعی خود باز می گردد.تغییرات بازگشت ناپذیردردماهای بالاتراتفاق می افتدوپس ازبرگشت به دمای اولیه این تغییرات باقی خواهد ماند.تنهابادوباره مغناطیده کردن آهنربااین تغییرات جبران می شود.

 

زمانی که دمای یک آهنربا بالا یا پایین می رود چه بر سر آهنربا می آید؟

زمانی که صحبت از افزایش و کاهش دمای آهنربا می شود، این تغییرات نسبت به دمای اتاق سنجیده می شود. باری درک بهتر تاثیرات دما بر روی آهنربا نیاز است که ساختار مولکولی ماده ی آهنربا را بشناسیم. اتم ها دارای هسته ای در مرکز و مدار الکترون در اطراف هسته می باشند. زمانی که دمای آهنربا زیاد می شود، فاصله ی هسته تا مدار الکترون ها افزایش می یابد و باعث می شود که تاثر این 2 بخش بر روی هم کم شود؛ بنابراین خاصیت مغناطیسی آهنربا کاهش می یابد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر