12,500 تومان
  • فروشنده : ramin1385bekhrad

  • کد فایل : 61428
  • فرمت فایل دانلودی : word
  • تعداد مشاهده : 1922
  • تعداد صفحات : 56
  • تعداد فروش: 3
سوال از فروشنده

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود اقدام پژوهی وظایف و نقش های انجمن اولیا و مربیان پیرامون تعلیم و تربیت دانش آموزان

مقدمه انجمن اولیا و مربیان، در هر مدرسه هیأت منتخبی است از اولیای دانش‌آموزان و مربیان همان مدرسه که با تفاهم و صمیمیت به منظو

0 1.9k

فرمت فایل word

تعدادصفحات56

شرح فایل

چکیده

انجام برنامه‌ى اوقات فراغت است. فرزند ما روزانه دو الى سه ساعت بايد در روز به انجام برنامه‌ى مورد علاقه‌ى خود بپردازد. اين برنامه مى‌تواند به دنبال انجام امور آموزشى و بصورت پاداش براى حسن انجام آنها صورت گيرد. بايد به خاطر داشت که اوقات فراغت فرزند با توجه به علاقه و رغبت او صورت پذيرد نه آنچه والدين دوست دارند.  

نهايتاً کودکان ما بعد از امور آموزشى و اوقات فراغت حدود دو ساعت را بايد صرف شام و امور شخصى و بهداشيت خود نمايند و استراحت به رختخواب بروند، زيرا آنان به حدود هشت ساعت استراحت و خواب نيازمندند و چنانچه اين ميزان استراحت نکنند و شب ديرتر از وقت عادى بخوابند، در روز بعد با حالت خستگى قادر نخواهند بود با نشاط و سرزندگى تلاش تحصيلى خويش را آغاز کنند و کارشان بهره‌ورى لازم را نخواهد داشت.  

  • آشناکردن دانش‌‌آموزان به پذيرش درس خوانده و انجام تکاليف

براى فرزندان ما انجام تکاليف درسى و امور آموزشى در محيط خانه بايد بصورت يک فرهنگ درآمده و به عنوان يکى از برنامه‌هاى عادى روزانه براى آنان نهادينه گردد.  

يک راهِ انجام تکاليف، پاداش و يا به قول بعضى از متخصصان، عامل تقويت‌کننده‌ى رفتار است که در قسمت قبل بدان اشاره گرديد و راه ديگر نيز آشنا نمودن دانش‌آموزان با اثرات و نتايج درس‌خواندن و انجام تکاليف است، فرزندان ما بايد از روى منطق درک کنند که چرا بايد تکاليف خود را بخوبى انجام دهند و چرا بايد خوب درس بخوانند. آنها بايد مزاياى درس خواندن و توفيقاتى را که از اين راه متوجه آنان خواهد شد، بدانند و اين امر بايد با زبان منطقى و نه از روى جبر و الزام براى آنان تشريح گردد. در اين صورت آنها با آشنايى و عنايت لازم، به انجام تکاليف و درس خواندن اقدام، اهتمام و مشارکت خواهند نمود.  

به زبان واضح، درسى که از روى اجبار و الزام خوانده شود و تکاليفى که با اين شيوه انجام گيرد، آثار تربيتى لازم را نخواهد داشت.  

  • فراهم‌کردن شرايط مناسب و فضاى امن خانوادگى

ايجاد فضا و بسترى مناسب براى درس خواندن فرزندان در منزل، از دو نظر قابل توجه است:  

 منظر اول، فراهم آوردن شرايط فيزيکى مناسب براى درس خواندن است. فضاى مناسب و ابزار کار لازم دو مقوله‌ى مورد توجه در اين راستا به شمار مى‌آيند. تحقيقات نشان داده است فراهم آوردن ميز تحرير، کتاب‌هاى درسى و غير درسى و وسايل کمک‌آموزشى همچون ماشين حساب و حتى رايانه در پيشرفت تحصلى دانش‌آموزان مؤثرند. هم‌چنين فضاى مناسبى همچون يک اتاق مستقل يا محلى که از سر و صدا و مزاحمت ديگران بدور باشد براى درس‌خواندن، لازم و ضرورى است.   


ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

12,500 تومان