12,000 تومان
  • فروشنده : ramin1385bekhrad

  • کد فایل : 61834
  • فرمت فایل دانلودی : word
  • تعداد مشاهده : 2674
  • تعداد صفحات : 20
  • تعداد فروش: 1
سوال از فروشنده

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود فایل پیشگیری و مراقبت و کاهش رفتارهای پرخطر پرخاشگری در میان

چکیده پزوهش حاضر به دنبال بررسی پیشگیری دربین دانش آموزان پسر دبستان دوره ابتدایی میباشد. که به با استفاده از از جدول مورگان

0 2.7k

 بسم الله الرحمن الرحیم

فرمت فایل

تعدادصفحات20

شرح حال

مقدمه

پرخاشگری از مسائل مبتلا به در دوران نوجوانی است همه روزه در مدارس نوجوانانی مشاهده میشوند که به علت زد و خورد دعوا و رفتارهای پرخاشگرانه تنبیه انضباطی می شوند و با عکس العمل اولیای آن مدارس مواجه میگردند نوجوانان پرخاشگر معمولاً قدرت مهار رفتار خود را ندارند و رسوم و اخلاق جامعه ای را که در آن زندگی میکنند زیر پا می گذارند در اغلب موارد والدین و اولیای مدارس با آنها درگیری پیدا میکنند و حرکات آنها گاهی به حدی باعث آزار و اذیت اطرافیان میشود که به اخراج آنها از مدرسه می انجامد. آنچه که باعث توجه محققان به رفتار پرخاشگرانه شده است اثرات نامطلوب آن بر رفتار بین فردی و همچنین اثر ناخوشایند آن بر حالات درونی و روانی افراد است. عدم مهار رفتار پرخاشگرانه علاوه بر اینکه میتواند باعث ایجاد مشکلات بین فردی و جرم بزه و تجاوز به حقوق دیگران ،شود میتواند درون ریزی شده و باعث انواع مشکلات جسمی و روانی، مثل زخم معده، سردردهای میگرنی افسردگی گردد. برخی از مشکلات جدی ،اجتماعی مانند کودک / همسر آزاری و اشکال مختلف کشمکش بین گروهی به روشنی ریشه در خشم و ناتوانی در مهار برانگیختگی خشم دارد پرخاشگری مربوط به یک سن و دوره خاص نیست همانطور که در تحقیقات مختلف مشخص شده است پرخاشگری و خشونت از سنین خردسالی وجود داشته و در طول زمان تداوم یافته و در نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد(احمدی، 1398).

درباره منشاء و ریشه پرخاشگری از چند مسأله باید سخن گفت‌:

▪ منشاء غریزی و فطری:

طفل به همراه تولد خود این حالت را دارد و آماده پرخاشگری است که جلوه آن به صورت جنگ، دفاع، نزاع‌های شخصی و درگیری‌های جمعی در افراد دیده می‌شود.

 

▪ منشاء اجتماعی:

گروهی از روانشناسان این حالت را ناشی از آموخته‌های اجتماعی و مکتسبات آن می‌دانند و می‌گویند: نارضایتی فرد از محیط و اطرافیان و عقده‌هایی که از پدر و مادر، مدیر، معلم و مدرسه دارد سبب پیدایش این حالت و عقده در فرد می‌شود.

▪ منشاء غریزی و اجتماعی:

شاید بهترین نظر این باشد که بگوییم این حالت در افراد دارای ریشه و منشاء غریزی و اجتماعی است بدین معنی که اصل آن در افراد غریزی است. در همه افراد کم و بیش به صورت آشکار و نهان وجود دارد ولی به تدریج و بر اثر اکتساب، دامنه آن گسترده خواهد شد


ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

12,000 تومان