10,000 تومان
  • فروشنده : طرح درس ماهانه

  • کد فایل : 61935
  • فرمت فایل دانلودی : word
  • تعداد مشاهده : 1985
سوال از فروشنده

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود فایل طرح درس سالانه کتاب مطالعات نهم درس جهره ی زمین

رابطه بین محیط‌های چهارگانه سیاره‌ی زمین را کشف کند.  وسعت آب‌ها و خشکی‌های زمین را در دو نیم کره شمالی و جنوبی، مقایسه کند

0 2k

بسم الله الرحمن الرحیم

فرمت فایل:word

شرح فایل: 

معلم با خوش‌رویی وارد کلاس می‌شود. ضمن اجرای طرح همگام با قرآن و احوالپرسی و حضور و غیاب دانش‌آموزان، تکالیف و فعالیت‌های خارج از کلاس آنان را بررسی و امتیاز داده می‌شود. چیدمان صندلی‌های کلاس به صورت گروهی و به شکل u می‌باشد. 

برای آگاهی از میزان اطلاعات و ایجاد آمادگی و برای شروع درس جدید، از دانش‌‌آموزان سؤالاتی در مورد: 

1ـ همه‌ی مردم دنیا در کجا زندگی می‌کنند؟                                                 2ـ برای زندگی در روی سیاره‌ی زمین به چه چیزهایی نیاز داریم؟ 

3ـ آیا همه جای سیاره‌ی زمین از نظر ناهمواری‌ها یکسان است؟                 4ـ ناهمواری چیست؟ 
5ـ چهار مورد از انواع ناهمواری ها را نام ببرید؟                                           6ـ آیا انسان نقشی در روی سیاره‌ی زمین دارد؟ 

ارائه تدریس با روش پرسش و پاسخ                                                مراحل اجرای روش پرسش و پاسخ 

مرحله‌ی نخست بیان و شرح هدف: در مرحله‌ی نخست، هدف درس را اعلام می‌کنیم و آن را برای درک بیشتر دانش‌آموزان شرح می‌دهیم. شرح و بیان هدف باید با استفاده از واژه‌های ساده و عاری از ابهام باشد تا از تفسیر ذهنی دانش‌آموزان سبب انحراف فکریشان نگردد. 

مرحله‌ی دوم: پرسش و پاسخ: در این مرحله، تلاش می‌کنیم با پرسش‌های پی‌گیر، دانش‌آموزان را وادار کنیم تا پاسخ‌های مناسبی را ارائه دهند. بر این باوریم که نباید همه‌ی پرسش‌ها از جانب معلم باشد. بلکه باید دانش‌آموزان را هم به سؤال پرسیدن ترغیب کنیم. به یاد داشته باشیم به سادگی به پرسش‌های دانش‌آموزان پاسخ ندهیم و پرسش‌های پیش‌پا افتاده را هم نپرسیم، همچنین نباید به دانش‌‌آموزان پاسخ‌های ناقص داده شود. 

مرحله‌ی سوم: نتیجه‌گیری: در این مرحله، به جمع‌بندی و مستحکم سازی آموخته‌های دانش آموزان اقدام می‌کنیم. این جمع‌بندی به سازماندهی پایانی موسوم است. یعنی فعالیت‌های ذهنی گوناگون ایجاد شده باید به نتیجه‌ای ختم شود. در این مرحله هم از پرسش و پاسخ مدد می‌گیریم. 

 

 

 


ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

10,000 تومان